Wie heeft dit mee gemaakt of kent iemand die dit heeft meegemaakt?

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal!

Ik ben Sarah en ben 20 1/2 week zwanger. Maandag heb ik mijn 20 weken echo gehad, alles zag er super uit, tot in de puntjes, alleen het babytje lag erg onhandig om een goed vierkamer beeld te kunnen krijgen van het hartje van de aders dacht ze hebben te zien dat alles goed was.. Ik mocht de volgende dag terug komen om te kijken of hij toen anders was gaan liggen. Dat was dus niet het geval ik dacht na vijf minuten weg te zijn, maar het duurde weer even iedere keer op mijn zij liggen of de kleine ook anders wou gaan liggen, maar nee hoor. Ze kreeg het neit zoals ze het wou zien. Ik ben ontzettend onzeker (heirvoor 3 misramen) en was net aan het genieten. Maar ze wou me voor de zeker heid doorsturen naar Zwolle, naar de gyneacoloog.Ze kan niet zeggen dat het goed is  maar ook  niet dat het niet goed is, omdat het gewoon een medische echo is......en niets zonder zekerheid mag zeggen.
 Ik ben nu zo ontzettend ongerust. De verloskundige zegt zolang ze neit heeft gezegd dat er wat aan de hand is, ik me nog helemaal geen zorgen hoef te maken en dat er veel vaker vrouwen worden doorgestuurd omdat ze in ziekenuizen beter apparatuur hebben. Maar ik doe het toch. Kan het niet stoppen in mijn hoofd. Wie herkent dit verhaal of kent iemand die dit heeft mee gemaakt?

Allemaal alvast bedankt en nog een hele fijne zwangerschap zonder zorgen!
Liefs Sarah

Hoi Sarah,
Ben inmiddels alweer 6 maanden geleden bevallen van een gezond jongentje maar kijk af en toe nog even mee op jullie forum vandaar mijn reactie.
Ons zoontje lag er ook bij de eerste echo ook helemaal niet goed voor, met zijn ruggetje naar voren zodat er steeds een schaduw over het hart lag en dit niet goed te beoordelen was.
En aangezien het inderdaad een medische echo is moeten ze het hart wel echt duidelijk kunnen bekijken. Daarom ben ik ook een week later weer terug geweest, hij lag er toen wel goed voor waardoor alles duidelijk te zien was en zag het er prima uit.
Dat je doorgestuurd wordt is volgens mij echt alleen om het hart duidelijk te zien en zo  een beoordeling te kunnen geven, niet omdat ze iets vermoeden.
Wel vervelend dat je nog weer moet wachten voordat je weet of alles goed is maar ik zou me niet ongerust maken. Succes!!

Hey Judith

Bedankt voor je snelle reactie, fijn om te horen dat het dus echt vaker gebeurd. Ik las een verhaal op internet ( wat ik eigenlijk niet moet doen) en die had het zelfde verhaal en dat was een zware hart afwijking.
Bij mij wasVerder   alles echt prima....ze belde de verloskundige ook waar ik bij was en haar letterlijke woorden waren: ik krijg zowel gisterne als vandaag geen duidelijk vierkamerbeeld, maar het babytje ligt er ook heel onhandig voor. Dus ze heeft niet benoemnd dat ze vermoedd dat er iets was. Omdat we dachten dat het maar vijf minuten ging duren ben ik even snel alleen gegaan ( mijn vriend gaat anders altijd mee!!) nu was ik gelijk zo in de stress dat het allemaal langs me heen is gegaan. De kleine is al zo druk in mijn buik, en ik hou al zo veel vand it kindje........dat ik er niet eens aan kan denken dat er iets ernstigs aan de hadn is!!!
Ik mocht eerst pas maandag naar zwolle, maar dat is nu verzet naar Vrijdag........gelukkig. Hoop op net zo mooi nieuws als jij!
Bedankt voor je moeite om te reageren!
En ( na zes maanden wel laat ) maar ; Gefeliciteerd met je kindje!
Liefs Sarah

zolang je t niet zeker hebt gehoord dat alles goed is, maak je je toch snelk zorgen. Zeker met jullie voorgeschiedenis. Veel sterkte met wachten tot morgen de echo in t zh is!! En daarna weer volop genieten omdat jullie kindje vast helemaal gezong is, maar nu al z'n eigen plannen maakt en geen zin heeft om echo-geniek te liggen.
Toitoi morgen!!
Groetjes mira

Hoi Sarah,

Bij mijn kindje konden ze het ook niet zo goed zien. In totaal heb ik bijna een uur in die stoel gelegen. Ruim de helft van de tijd probeerde ze het hartje goed in beeld te krijgen. Uiteindelijk kreeg ze het wel goed in beeld en alles was goed. Het is idd een medische echo en voor het archief van het ZH moeten ze overal foto's van hebben. Daarom ging ze zo lang door (terwijl ze al vermoedde dat alles goed was).
Ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent!!

Groetjes, Kippie (38,2 weken zwanger)

Hi!

Mijn zus moest ook terug komen omdat ze het neit goed kon zien. Maar alles was goed. Ze doen gewoon geen uitspraak als het niet goed in beeld krijgen joh, maar je niet te druk.  Makkelijker gezegd dan gedaan he....

Gr.

Terug
Bovenaan