wie heeft dit ook meegemaakt?

Hallo,

Ik heb een zoontje van 3 jaar, hij gaat vanaf januari naar de creche in begin ging dit echt
geweldig hij was erg enthousiast als hij mocht gaan. Nu is hij een paar weken geleden
flink ziek geweest vanaf die tijd vind hij het niet leuk meer om te gaan. Vooral de middagen dan laat hij geregeld een traantje, wel nooit waar ik bij ben. Nu moet ik wel erbij zeggen dat hij normaal s'middags nog een paar uurtjes slaapt, dus meestal is hij ook gewoon wat moe. Hebben jullie dit ook meegemaakt en zou het komen doordat hij ziek is geweest?
Ik hoop op een reactie van jullie.

Groetjes.
 
Hoi,



Het klinkt heel herkenbaar! Ons zoontje (net drie jaar) gaat sinds
november naar de Peuterspeelzaal. De eerste paar keren ging het
fantastisch, geen enkel probleem. Maar toen werd hij flink verkouden en
grieperig. Hij kwam maar niet van deze verkoudheid af en opeens werd
naar Peuterspeelzaal gaan ook een drama. Waarschijnlijk ook omdat hij
niet helemaal fit was. Toen hij echter weer opgeknapt was hield zijn
tegenzin voor de PSZ gewoon aan. Ik heb volgehouden maar het was niet
altijd makkelijk om mijn kereltje zo in en in verdrietig te zien als ik
weg ging. Ik denk dat bij hem de spanning van het Sinterklaas en Kerst
gebeuren ook mee heeft gespeeld.Na de Kerstvakantie ging het opeens een
stuk beter. Hij heeft nog wel eens een dag dat hij niet wil maar als
hij er dan eenmaal is gaat het heel goed.



Ik heb het hier wel eens met andere moeders over, het bleek dat een
aantal moeders hetzelfde hebben meegemaakt met hun kindjes. Eerst
zonder problemen gaan en dan opeens een periode krijgen dat ze niet
meer willen.



Ria



 
Hallo,

Bedankt voor je reactie.
Het is al wat jij ook zegt, het is niet leuk om te zien hoe een verdriet ze hebben en ze zijn nog zo klein. Ik heb als eens gedacht misschien had ik hem beter wat later kunnen laten gaan, maar naar mijn gevoel was hij er wel aan toe. En laat je ze later gaan en ze moeten dan al vrij snel met hele dagen lijkt me dat echt een drama.
Gisteren had ik hem gebracht, ging allemaal goed tot ik aan de zijkant van de school liep. De juffrouw klopte op de raam en had hem op haar arm en de tranen liepen over zijn wangen. Ik dacht gauw weg hier. Later zei ze dat het daarna heel goed was gegaan maar dat zij dacht dat het kwam omdat ik de vrijdag ervoor daar had mogen blijven als hulpmoeder. We hopen maar dat het steeds beter gaat.

Heel veel groetjes.
 
Terug
Bovenaan