Wie heeft dit ook meegemaakt .

hoi meiden ,
ik ben gisteren op controle geweest bij de vk , was toen 29 weken zwanger ze heeft een echo gemaakt om te kijken hoe de kleine meid ligt . En toen heeft ze de achterste hersen kamers op gemeten en daar kwam uit dat die al verder waren 31 weken en 3 dagen .
iemand hier ook zo iets gehad want ben ik nu dan 31 weken zwanger of 29 weken , vind het wel fijn om het te weten .
ik vind het zo gek dat de binnenkant van de hersenen 2 weken verder zijn als de rest .

Bij mijn vorige zwangerschap waren sommige dingen ook voor en het hoofdje juist weer achter. Zat soms wel 3 weken verschil in. Bij deze is ook een kleiner hoofdje gemeten, maar weer hele lange benen en een groter buikje. Het werd mijn uitgelgd toen dat ieder orgaan of ledematen met een soort van groeispurt gaan. Dus dat het de volgende keer weer anders kan zijn. Nu heb ik het nooit met de hersentjes gehad, dus weet niet precies hoe dat zit. Maar ga maar uit van de 29 weken hoor. De rest zal ook zover moeten zijn als ze geboren wordt. En zolang de vk zich geen zorgen maakt, moet jij dat ook niet doen. Bij twijfel sturen ze je altijd door. Als je meer zekerheid wil, kun je haar natuurlijk altijd even bellen. Zij kan het het beste uitleggen. Altijd beter dan met vragen blijven zitten.

hoi supertje ,
ze heeft ook aleen de hersen kamers gemeten en verder niets .
ik snap wel dat soms de benen iets langer zijn of het buikje en dat dat soms verschilt maar de binnen in het hoofdje vind ik het een beetje raar maar ik ga het toch maar eens vragen .
niet dat ik me zorgen maak want het beweegt goed maar wil wel een beetje weten wanneer ik dan uitgerekend bent .
bedankt voor je reactie .

gr evelien

ik heb het ook gehad bij m'n oudste zoon, ik was volgens het ziekenhuis 1,5 weken verder dan volgens de vk, toen ze hem hadden opgemeet was ik 32 weken zwanger maar volgens gyn dus 33,5 weken. vaak word de uitgerekende datum niet meer verandert omdat elk kindje na de 16 weken een eigen weg volgt kwa groeien. mijn zoon werd wel 1,5 weken te vroeg geboren, dus het ziekenhuis had het wel goed hahaha!

Ik snap dat elk kindje vanaf de 16 weken anders groeit en dat de ledematen ook verschillend qua grootte kunnen zijn. Ben wel benieuwd hoe dat gaat met de hersenen. Laat even weten wat je verloskundige jou heeft verteld als je navraag hebt gedaan, want vind het wel apart dat die 2 weken voor liggen. Hoor het graag.

Groetjes Jojanneke

dat hoop ik ook dat ze slim wordt .
ik ga zeker morgen ochtend even bellen want ik snap ook wel dat het soms verschil in de lengte benen en armen kan zijn maar ik vind het iets apart dat de hersenen verder zijn als dat haar lichaam is, en ben benieuwd of de hersenen ook een groeispurd kunnen maken .
En anders wil ik toch bij de volgende controle dat ze rest van de kleine gaan meten of dat overeen komt.
ik laat het jullie weten .
bedankt voor jullie reacties.

Hoi Mijn kleine UK is sinds week 20 niet meer gemeten maar op zwangerschapsyoga zitten twee vrouwen die ook steeds een andere uitgerekende datum krijgen. Ik zou me er niet druk om maken. Vroeger probeerden ze zo' n kleintje vanaf zijn geboorte bij t consultatie bureau in tabellen en statistieken te stoppen. Tegenwoordig beginnen ze daar wat vroeger mee.

Het goede nieuws is dat ie t prima Doet en als hij eraan komt jij t als eerste weet!

Terug
Bovenaan