wie heeft dit ook meegemaakt

hoi meiden ,
ik heb even vraagje ben gisteren op controle geweest bij de vk , was toen 29 weken zwanger. ze heeft een echo gemaakt om even te kijken of de kleine meid echt met de hoofd naar beneden ligt en dat was het geval .
Toen heeft ze een meeting gedaan van de achterste hersen kamer en toen kwam er uit 31 weken en 3 dagen .
wie heeft ook zo iets mee gemaakt en hoever ben ik dan nu .
29 weken of 31 weken vind het wel prettig om dit te weten .
vind het zo gek dat de hersenen2 weken verder zijn als de rest ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft .
 
Ik ben vorige week bij de verloskundige geweest en bij mij werd er een groeiecho gemaakt om te kijken of alles goed was en onze baby zat precies overal tussen de lijntjes maar had alleen erg lange benen met die meting zat ik ook op 31 weken en 3 dagen terwijl ik 29 weken en 6 dagen was.
Maar jou uitgerekende datum blijft gewoon staan want ik had dezelfde vraag als jou en zo zei me verloskundige het namelijk.
Maar verder was alles goed met de kleine ?
 
Je hoeft je er geen zorgen over te maken hoor. De een heeft nou eenmaal een iets groter hoofd dan de ander. Of langere benen, kortere armen... niemand is gemiddeld. Dus dat komt gewoon regelmatig voor!
 
Ik heb ook verschillende groeiecho's gehad in mijn zwangerschap. Toen ik 28 weken zwanger was, liepen de metingen uiteen van 27 weken t/m 31 weken. Een heel groot verschil dus. Met de groeiecho van 32 weken was alles weer helemaal rechtgetrokken en zaten alle metingen rond de 32 weken. Je kindje heeft in je buik ook groeispurten, waardoor de metingen zo uiteen kunnen lopen. Niks om je zorgen over te maken.
 
oke super bedankt voor de reacties , het is niet dat ik me zorgen maak maar vond het zo raar dat de binnen kant hersenen verder is dan de rest van het lichaam .
 
Die van ons had met 27 weken ook een groot hoofd ten opzichte van de rest van het lichaam, maar dat is bijgetrokken. Volgens mijn vk kunnen ook afzonderlijke lichaamsdelen een groeispurt maken en dan blijft de rest even achter, maar het trekt misschien dus wel gewoon ook bij jou nog bij...
 
heb vanmorgen gebeld met de vk en ze heeft het even uit gelegt ze had even globaal gemeten maar als ik 14 maart terug kom voor controle zou ze even alles precies op meten maar het is niks om ongerust te maken .
het was meer voor haar zelf dat ze even kon kijken of het goed groeide en dat het 31 wk aangaf was gewoon om dat ze niet heel precies had gemeten .
En ze dacht dat dat voor ons duidelijk was maar dat was dus niet zo .
We hadden blijkbaar niet goed op gelet hihihi
 
niet druk maken, mijn zoontje had met 35 zwangerschaps weken een hoofd gemeten van 39weken. kind heb niet een extra groot hoofd ofzo en je bent gewoon wat je nu bent. Nergens zorgen om maken!
 
Terug
Bovenaan