Wie heeft dit ook?

hoi
over het algemeen verloopt mijn zw.schap nog goed. alleen heb ik vaker last van een soort aanvallen. dan sta ik bijvoorbeeld in de supermarkt en wordt het me echt slecht. terwijl ik daarvoor gegeten heb en het dus bijna niet aan een suikerdip kan liggen. ook denk ik dat het niet echt aan mijn ijzergehalte kan liggen, want dan heb je er toch vrijwel constant last van?
ik vind het zelf heel akelig en ben bang dat ik flauw val, wordt een beetje zweterig en heb het gevoel controle te verliezen. ook krijg ik een versnelde hartslag. herkent iemand dit?
ik had mijn vk gebeld en die zij dat het met een bloeddrukdaling te maken kon hebben. ik heb zelf zo'n bloeddrukmetertje en mijn bloeddruk was gewoon 120-70...niet laag dus.
ik weet het ook niet meer. maar wordt hier wel angstig van.

groetjes van sandy
 
Hoi sandy,

Ik herken het helemaal ik ben 25 weken zwanger, en heb vooral de afgelopen week en vandaag ontzettend last versnelde hartkloppingen, en af en toe voel ik me duizelig worden. Het is heel heel naar, maar het schijnt bij een zwangerschap te horen. Ik had het namelijk tijdens mijn eerste zwangerschap ook, maar ik moet wel zeggen dat ik het deze zwangerschap veel erger heb. Vooral die versnelde hartkloppingen maken me heel onrustig, soms kan ik er gewoon niet van slapen.
Ik ga dinsdag naar de VK en ga toch vragen of dit wel normaal is.

Ik laat je het weten! STERKTE!

groetjes, Marloes
 
Het kan inderdaad bij de zwangerschap horen. Maar een misvatting bij veel mensen is vaak dat ze denken dat je bij flauwte suiker moet eten vanwege een verlaging. dat is niet zo. Dat gebeurt zelden bij mensen die niet diabetes zijn. Meestal is het een zout tekort. Even een crackertje eten ofzo.
 
hoi heel herkenbaar, ik heb t ook regelmatig en mijn bloeddruk en suiker zijn getest en in orde, mijn hb (ijzer) was wel iets verlaagd, maar niet noemenswaardig en ik slik daar nu toch homeopatisch al een poss wat voor en toch blijven de klachten, ik denk en hoor dat t bij de zwangercshap hoort, erg vervelend, maar t is dus niet anders, wat ik doe is regelmatig gaan zitten (ook in winkels) en een zout dropje eten, dat evrlicht wel iets.
succes gr fie (28 w/3d)
 
Hallo! Ook ik ben zwanger, maar herken dit tot dus ver niet uit mijn zwangerschap. Ik herken het echter wel van vóór mijn zwangerschap. In het boek van 'Montignac'wordt dit probleem zelfs beschreven, ook voor zwangere vrouwen. Ik weet de titel niet meer maar je kunt het vast in de bieb opzoeken. Het komt er in ieder geval op neer dat je beter geen suikers kunt eten, behalve natuurlijke vruchtensuiker. Je kunt daar namelijk inderdaad ineens een bloedsuikerpiek - en daarna snelle daling van krijgen. Eet liever vezelrijk mer veel groente en fruit (geen appels: die kunnen ook dat effect geven!)Volkorenboterham met kaas dus. En ook voldoende water drinken. Ik had dan ook altijd een flesje water en een cracker bij me. (voor tijdens zo'n aanval). Mijn ervaring is: eet je druivensuiker of bijv. een snickers, dan krijg je daarna nog meer last! Ik ben overigens ook door mijn huisarts gecheckt op diabetes: dit was gelukkig niet het geval, maar ik had wel sterke bloedsuikerwisselingen. Hij adviseerde meerdere malen per dag kleine beetjes (vezelrijk)te eten. Succes en miscchien heb je wat aan het boek?!
 
Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap ook 2 keer bijna flauwgevallen. Een keer tijdens het douchen en de andere keer tijdens het passen van mijn bruidsjurk. Meestal helpt het al om even te gaan zitten. Doordat de kleppen in je bloedvaten verslapt zijn, stroomt het bloed moeilijker omhoog in je benen. Als je dus een tijdje gestaan of gelopen hebt, kun je even duizelig worden. Ik heb het na die 2 keer niet meer gehad hoor. Niks ernstigs dus, gewoon niet te lang stilstaan!
succes ermee!
 
Nou het is heel normaal meid! Ik heb het ook als ik in de supermarkt ben wil ik er direct weer uit ! want voel me niet goed en moet kotsen. Dat zijn gewoon je zwangerschaps hormonen en niets anders ! gaat wel over
 
Terug
Bovenaan