wie heeft dit ook?

ik woon in het midden van het land en mijn ouders wonen in het noorden van nederland op een waddeneiland.
soms vind ik t best moelijk dat ik (nu ik zwanger ben) niet even naar mn pa ma of zusje kan gaan. ik vond dit altijd al, maar nu is het nog erger. ik heb dan een vraag en zou deze graag aan mn ma stellen en lekker lang over kletsen, maar helaas. tja ik kan de telefoon pakken, maar das toch heel anders. ik heb hier wel 2 vriendinnen, maar die zijn kinderloos en verder heb ik hier ook geen familie.
vooral als ik dan ff ruzie heb met mn lover (wat echt niet door de hormonen kwam) voel ik me soms ff helemaal kl#te. het liefst zou ik gewoon even in mn auto stappen en naar mn zusje pa of ma gaan. (wat dus helaas niet kan)
zijn er meer meiden die zwanger zijn en waarvan de ouders ver weg wonen? en hoe doen jullie dit?
 
Hoi

Ik ben pas verhuisd een uur bij me moeder vandaan de afstand tussen jou en je ouders zal misschien wat groter zijn maar ik vind het soms ook erg lastig!!!
ben nu bijna aan het eind van me zwangerschap en blijf dus het liefst in de buurt van me huis (mocht er wat gebeuren)
Me moeder werkt full time en heeft geen eigen auto ze komt hier dus ook niet zo veel wat ik wel jammer vind maar er is niks aan te doen.
nu ik zo graag in de buurt van me huis wil blijven voel ik me vaak alleen heb niet echt een vriendin hier en me vriend moet ook gewoon werken. Me zus komt wel 1 keer in de 2 weken langs maar dat is dan voor 4 uurtjes.
maar straks kan ik lekker genieten van me kindje en hoef ik lekker niet meer alleen te zijn!!
je mag wel blij wezen met je vriendinnen die je hebt maakt toch niet uit dat ze kindloos zijn
Sterkte
Liefs Nifty
 

Hoi hoi,

mijn family woont ook behoorlijk ver hier vandaan. Bijna heel mijn family woont in Duitsland, zo ´n 500 km hier vandaan. Nee, ze zijn niet duits, maar werken voor defensie. Maar ben het eigenlijk wel gewend, heb er niet zoveel moeite mee. Wel vind ik het héél jammer dat ik niet zomaar ff naar m ´n zus kan gaan, daar ik daar toch een hele goede band mee heb. Maar misschien komen zij volgend jaar richting Nederland wonen :eek:)
We bellen wel veel, dat vind ik wel fijn. En dat ik in Duitsland ga bevallen, vlak bij hun vind ik nog fijner :eek:)) !!!
Kunnen ze met de kids leuk op visite komen in het ziekenhuis hihi.
Maar snap wel wat je bedoelt hoor. Maar ik ben niet anders gewend, dus ik kan er redelijk goed mee omgaan. Ben ook véél verhuist in mijn leven, daardoor telkens weer opnieuw mensen leren kennen. Soms heb je dat wel gehad, heb ik er geen zin meer in.
Maargoed, kop op!

Liefs Cody
 
Hey,

Ook ik begrijp heel goed wat je bedoelt hoor!

Mijn man en ik verhuisden twee jaar geleden van België naar Nederland (Zoetermeer). Nu moeten we ongeveer 3 uren rijden als we ons familie willen bezoeken en ik heb het daar ook best moeilijk mee.

Wij proberen wel zo vaak mogelijk in de weekends naar daar te gaan. Dan vertrekken we vrijdagavond en komen we zondagavond terug naar huis. Met een kleintje erbij is dat wel een hele volksverhuis, maar zo zijn oma en opa ook blij dat ze hun kleinkind nog even zien. Zou je bij je ouders kunnen logeren?

Hoe lang woon je er nu al? Het duurt wel even voordat je enkele mensen leert kennen hè... En waarom zijn jullie daar gaan wonen?

Veel sterkte!!!

Greetings, Veerle.
 
Hoi,

Aanstaande vrijdag is voor mij de uitgerekede dag dus het is wel spannend nu. Heb nog geen idee wanneer het begint.

Ik woon ongeveer een uur bij mijn ouders vandaan. Ik bel mijn moeder heel vaak. Als ik het even niet meer zie zitten dan bel ik gewoon op. Dat moet kunnen hoor.

Ook heb ik een vriendin in de buurt wonen die nu zelf al 9 maanden moeder is dus daar kan ik veel aan vragen en vertellen.

Bel je moeder gewoon op als je daar behoefte aan hebt. Dat is echt geen schande. Vinden ze zelfs wel prettig is mijn ervaring.

Groetjes Inge
 
Hoi,
Ik weet precies wat jullie bedoelen. Een paar jaar geleden zijn wij voor de baan van mijn man naar Duitsland verhuisd, in de buurt van de oosterijkse grens. Al onze familie en vrienden wonen nog in NL en dat is bijna 900! km van hier. Daar ga je dus niet zomaar even langs. Daar komt nog bij dat ik hier helaas nog geen werk heb kunnen vinden en   mijn vriendinnen en moeder wel overdag werken. Veel bellen is er dus ook niet bij.
Ik ben in verwachting van ons eerste kindje en dan heb je toch nog wel heel veel vragen. Als ik het niet meer volhoud, pak ik toch wel de telefoon, maar dat is toch heel iets anders dan langs gaan en lekker lang keuvelen.
 
bellen is idd anders. ik wil gewoon mn ma of pa of zus kunnen aankijken. als ik met veel onzekere vragen kom maken zij zich ook weer druk en dat wil ik niet. als ik dichtbij zou wonen is t voor mn gevoel heel anders.
ik woon hier nu 2 jaar en in het begin was het helemaal een ramp. ik kende echt niemand. gelukkig heb ik ne wel lieve mensen ontmoet, maar das toc anders dan pa en ma (pappa en mamma kindje hihi).
met mijn vriendinnen kan ik   lekker kletsen en ook over dat ik zwanger ben, maar met de echte vragen weten ze net zo min als mij, omdat ze dit (nog) niet kennen.
ik ga ongeveer 1 keer in de 3 maanden naar mijn ouders, het is ver reizen en kost eenhoop geld. boot alleen al kost 20 euro en een retourtje met de trein dik 30 euro. nou verdienen we niet super veel, dus als ik eens in de 3 maanden ga heb ik niet echt veel geld meer over. (geef daar natuurlijk ook geld uit)
als ik straks een kindje heb zie ik mezelf al met al mn bagage in die drukke trien. bah niets aan. mn vriend heeft wel een auto, maar die wil nooit mee daarheen. (terwijl hij toch zo graag hier wilde wonen)
ach ja t zal allemaal wel loslopen, maar ik mis gewoon soms even mn ouders en zus. wil gewoon de auto pakken en even op vistie gaan. de ene keer is t erger dan de ander.
voor de rest van de meiden die dit ook hebben en er moeite mee hebben. sterkte ermee.
 
Ha Jarnos,

Ook ik begrijp je wel hoor. Zelf woon ik 'maar' een uur van mijn familie en ouders vandaan. Zelf heb ik wel een auto dus als ik er echt behoefte aan heb rij ik wel heen en weer. Maar zomaar even een avondje langs gaan doe ik door de weeks ook niet... Rob en ik gaan wel eens in de 6 weken een weekend naar mijn familie toe, dan slapen we bij die, dan bij die. Omdat wij een tijd op reis zijn geweest en het ons huis dan leeg zou staan voor 13 maanden wilde ik hier niemand leren kennen. Als je huis leeg staat kan er beter niemand vanaf weten toch? Dus nu we terug zijn 'ken' ik hier nog steeds weinig mensen, en heb hier zeker geen vrienden! In oktober gaan we verhuizen naar een nieuwbouwwijk, dus dan zullen de contacten weer beter gaan. Iedereen is dan op zoek naar contacct lijkt mij zo. Maar ik mis mijn familie wel regelmatig hoor. Bellen is niet mijn ding, dus dat doe ik haast nooit.
sterkte meis, en geniet van je zwangerschap. Je vriendinnen zullen dit ook heel interresant vinden...
Groetjes J
 
Terug
Bovenaan