wie heeft dit ook????

A

Anoniem

Guest
Hoi,

gisteren moest ik weer in het ziekenhuis wezen voor controle vanwege me hoge bloeddruk.
Ten eerste heb ik wel 3 kwartier moeten wachten toen ik eindelijk aan de beurt was moesten we drie keer verhuizen van kamer omdat de bloeddruk meterband (groot) het niet deed, ten eindelijk moest ik maar mee naar de verloskundige afdeling om het daar te doen.
Ik was blij dat ik daar was aan gekomen, was bek af gelijk, bleek hij daar ook net op gehaalt te wezen omdat de ballon kapot was.

Eindelijk na een kwartiertje was hij weer terug en konden ze eindelijk me bloeddruk meten (130/85).
Moest toen ook nog even bloed laten prikken en zal s`middags gebeld worden met de uitslag.

Nou s`avonds om half zeven werdt ik nog even gebelt door het ziekenhuis met dat alles goed was met me bloed maar dat ik ook urine moest in leveren, of ik dat dan de volgende ochtend dan maar even ging doen, ik vindt het echt niet erg omdit alles te doen maar als ik aan hun advies vraag hoe ik verder moet werken 50% of niet werken krijg ik een antwoord dat het niet aan hun is omdat advies te geven maar bij wie moet ik dan wezen?????????????

Ik ben   het ziekenhuis nu wel even goed zat, ik kan nergens terrecht met me vragen want hun kunnen mij geen antwoord geven, op het momnet kan ik alleen maar huilen omdat ik me nu totaal niet lekker in me vel voel, en ziekte veruim moet ik bellen met hoe of wat..............ik weet het niet meer, ik had alles toch wel heel anders voor gesteld.

Ik moest me verhaal even kwijt.

Liefs Kattie

Hoi,

Om je eerst maar even een beetje gerust te stellen: 130/85 is nog best netjes hoor. 120/80 is standaard. Zelf heb ik op het einde van mijn laatste zwangerschap op een gegeven moment 148/93 gehad. Boven de 90 onderdruk word je meestal doorgestuurd naar de gyn, vertelde mijn VK. Maar aangezien ik al bij de gyn liep deed deze gelijk wat onderzoekjes. Ook idd mijn urine inleveren. Daar zaten spoortjes van eiwitten in. Maar nog niks om me ongerust over te maken. Maar al die antwoorden kreeg ik van mijn gyn. De assisienten mogen daar eigenlijk niks over zeggen. Ook de adviezen kreeg ik dus van de gyn. Ik kreeg als adviezen: geen zware klussen meer doen. Dus stofzuigen, dweilen, ramen zemen, etc even aan een ander over laten. Regelmatig gaan liggen op de bank of als het kan even een middagdutje doen. (moeilijk als je al een peuter hebt lopen!) Zoutloos hoefde niet, maar wel zuinig doen met zout. Geen drop, chips of cup a soup. Een middagje uitgebreid shoppen ook liever niet meer. De gewone dagelijkse dingen kun je gewoon blijven doen. Behalve natuurlijk het zware werk!    Als de gyn het niet vertrouwd zal hij je opnemen. Dan mag je je bed alleen nog maar uit voor wassen en plassen. En probeer je vooral niet druk te maken! Dat jaagt je bloeddruk ook omhoog. Als je bloeddruk hoog blijft zul je zeker in het ziekenhuis moeten bevallen.
Als je weer naar de gyn moet, maak dan een lijstje met vragen. Eis gewoon uitleg en advies. Daar zijn ze voor.

Sterkte de komende tijd!
Groetjes, Cathy
mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

Hallo

Ik kan me je onzekerheid goed voorstellen. Kun je anders het probleem van wel of niet werken niet bij de arbo arts voorleggen?
Ik weet niet hoelang je nog eigenlijk moet werken.
Hopelijk heb je er iets aan.

Groetjes bg

Terug
Bovenaan