wie heeft dit wel een meegemaakt????

Ik heb een zoomtje van 2,5 jaar, een echte clown maar ook een vreselijke dwarsligger!!!
Het probleem bij mij is dat ik mijn dochter 5 km verder naar school moet brengen.
 We hebben een mamafiets gekocht met aanhangfiets en een kinderzitje achterop voor de jongste, dit om de auto netjes te laten staan en ook nog goed voor allemaal.
Maar dit is een paar weken goed gegaan totdat meneertje omtdekt heeft dat hij zijn voeten tegen mijn kuiten kan zetten en zijn benen vervolgens strekt en ik op moet passen dat we niet met z`n allen op de grond belanden! Maar dat is nog niet het enigste, hij werkt zich uit de gordels,gaat achterover zitten om het achterlicht aan en uit te zetten(terwijl daar ook de stang zit van de aanhangfiets!!! )
Dan hangt hij voorover met zijn hoofd zowat op z`n schoenen om bij het slot te kunnen, waar hij ook vaak een trap tegenaan geeft! Of hij wiebelt zò hard, terwijl ik een hele steile helling op MOET lopen dat ik bijna alles laat vallen!

Wie weet er een oplossing?? Hij luistert totaal niet en zijn voetjes vastmaken in de steuntjes lukt ook niet, de gordels heb ik zo strak mogelijk maar hij weet zich er tòch uit te werken!

groetjes Kiyu

 
Oei, lastig. Ons zoontje is net drie jaar en heeft ook van die niet-luister-buien. Hij is echter wel gevoelig voor boos zijn. Dat vindt hij niet leuk. Dus in een geval waarbij hij echt niet wil luisteren, word ik op een gegeven moment echt boos en kennelijk merkt hij dat. Dat is namelijk anders dan wanneer  ik radeloos ben en daarom begin te schreeuwen tegen hem. Helaas gebeurt dat ook heus wel eens hoor, ik ben ook geen super-mama. Maar ik weet dat als ik ECHT boos ben, iets anders uitstraal dat hij oppikt. En meestal luistert hij dan ook wel weer. Sterker nog: hij MOET daarna sorry zeggen en dan zoenen en knuffelen we eventjes. Dan zijn we weer vriendjes en is iedereen blij (en moeder soms doormoe). Succes, sterkte en meer van dat alles.
 
Hij is je flink aan t uit proberen denk ik.
Zou hem goed waarschuwen en hem een straf voorhouden indien hij zich niet gedraagd. Kan natuurlijk een levensgevaarlijke situatie worden zo.
Zijn leukste speeltje afnemen, hem aan de kant van de weg zetten voor straf waar het kan. Mijn zoontje is ook zo`n lolbroek. Hij is 3 jaar. Vanaf z`n tweede krijgt hij straf in de vorm van een strafhoekje waar hij niet vandaan mag. We gebruiken dit overal, thuis, winkels, enz. Als hij daarbij geen aandacht krijgt vindt hij dat zo vreselijk erg dat alle negatieve gerdrag snel over is. Kost even wat energie en geduld maar het werkt!!!!!
Bij goed gedrag de hemel in prijzen  
Hoop dat  je er wat aan hebt.
Doeg.  
 
Nou echt boos worden doe ik al, ik laat hem echt blijken dat ik het niet accepteer............hij lacht me gewoon uit!En ik laat hem ook in de hoek staan en sorry zeggen en een zoen en een knuffel geven.....het helpt niet!
Vandaag was papa er ook bij en heeft alles meegemaakt, ik kan hem niet zomaar op het fietspad zetten want daarnaast loopt een 80 km-weg waar alleen een stukje berm tussen zit, dan zou hij zo de weg oplopen. Nu papa erbij was heb ik `m aan de andere kant in het gras gezet maar hij vond het wel lollig.
Het volgende moment dat ik hem dreigde met de zgn 'hoek' zei hij doodleuk "je doe maar hoek,doe maar!" en dan met een grijns van 'leuk he?' GRRRR

Nu hebben we het over een andere boeg gegooid, heeel slecht en geheel tegen mijn principes, een snoepje beloven bij thuiskomst.......je moet wat! Misschien gaat dit snel beter.

Dank je wel voor jullie meedenken,

kiyu
 
ps mammie van Lin, dat van die hoek werkt wel op andere momenten, dat heb ik vanmiddag al ondervonden, dank je voor de tip en ik ga `m zeker vaker uitvoeren!

groetjes Kiyu
 
Terug
Bovenaan