Wie heeft een goed advies??

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's,

misschien heeft iemand een goed advies voor mij?
Mijn man en ik hebben 3 kindjes en zouden heel erg graag nog een 4de kindje willen. Onze oudste is 6 jaar, onze 2de net 2 jaar en onze 3de 8 mnd. Tussen de eerst en tweede hebben we heel lang moeten wachten, de derde kwam gelukkig heel snel.
Nou is de vraag: zullen we nu al voor een 4de gaan, of nog wachten? Vind het heel moeilijk, er zijn voor beide opties wat te zeggen. Wat zouden jullie doen? En zijn er mama's die ook meerdere kindjes kort op elkaar hebben?

Alvast bedankt voor jullie adviezen!!

Groetjes,

Eerste lang op moeten wachten, 2e werd 14 maanden later geboren. Na 7 maanden gestopt met anticonceptie en inmiddels weer een jaar verder. Laatste 4 rondes gestimuleerd met hormonen. Dus als jullie graag een 4e willen en je al weet wat wachten is, zou ik niet twijfelen. Als het snel mag gaan, ben je gezegend dat het gelukt is, mocht het weer langer gaan duren ben je blij dat je "vroeg" begonnen bent. Met die insteek zijn wij vorig jaar weer begonnen. Nog geen medische stappen, maar gewoon afwachten. Toen de jongste 1 werd, vonden wij het tijd om de mmm weer in te stappen. Je hebt zelf al ervaren hoe hectisch het kan zijn, maar dat weegt niks in vergelijking met het plezier. Succes!

Hier zit 14 maanden tussen onze zoontjes. We wilden ze graag kort op elkaar en hielden er rekening mee dat het niet altijd meteen raak, dus op tijd begonnen. Het was dus wel meteen raak.
Dat is ook de afweging die je moet maken denk ik, vind je het te snel als je meteen zwanger zou raken? Dan zou ik nog even wachten. Vind je het prima, gewoon gaan proberen.
Het is druk als er weinig tijd tussen de kids zit, maar het is ook heel erg leuk. Weinig jaloezie, heel veel kusjes en knuffels :)

Terug
Bovenaan