wie heeft er advies.....

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Als eerste een gezond en vruchtbaar 2007 voor jullie allemaal !
Ik wil graag even jullie advies over het volgende:
Ben sinds juni gestopt met de pil en sinds augustus zijn we bezig voor het "echie".
Inmiddels 3x ongesteld geweest, na 55, 37, 66 dagen en wacht nu al 51 dagen op de volgende menstruatie.
Word alleen zo gek van dat testen, want ze zijn behoorlijk aan de prijs !!
Heb het er ff met een vriendin over gehad en die zegt dat ik dan moet stoppen met testen, maar ik wil het wel graag weten als het zo ver is en mijn huisarts wil me niet verder helpen.....
Wie heeft er advies voor mij???

x Cora

Hoi,

Jij ook een gezond en vruchtbaar 2007.
Wachten met testen is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik test ook altijd enorm veel. Mijn cyclus was sinds het stoppen met de pil erg onregelmatig: 31, 39, 30 en 29.
Op de site van sensitest kan je goedkoop testen kopen. Heb je trouwens al een een ovulatietest gebruikt?

Gr Carmen

Hoi,

Ik heb idd al ovulatietesten gebruikt van Matcare maar hier kwam niks uit.
Heb één dag een héél licht 2de streepje gehad maar verder niks.
Inmiddels heb ik wel begrepen dat er meerdere vrouwen negatieve testen hebben bij Matcare.
Heb nu andere thuis liggen, maar wil ze voorlopig niet gebruiken omdat ik het probeer uit mijn hoofd te zetten en er niet al teveel mee bezig te zijn.....
Maar vind het erg moeilijk !!!!

x Cora

Hoi Cora

Ik zie dat jij ook erg lange cyclussen hebt.
Ik heb ook lange cyclussen (41, 59, 44, ..) en gebruik hier theunisbloemolie capsulles voor. Ik ben ze tijdens de 2e cyclus gaan gebruiken en mn cyclus was de 3e ronde idd korter (kan toeval zijn..).
 Ik hoop dat mn cyclus nu ook weer korter zal zijn (of dat ik zwanger ben natuurlijk ).

Misschien is het een optie voor je?? Je koopt ze gewoon bij de drogist.

Liefs Jessy

Hoi Jessy,

Ik slik nu +/- 11 weken de teunisbloemoliecapsules en heb er helaas nog niks van gemerkt.
Wacht het maar af tot eind van de maand en anders maar weer ff naar de HA.
Het zou dan zo'n 13 weken geleden zijn sinds mijn laatste ongi dus dan wordt het wel tijd.
Ik hoop voor jou dat je zwanger bent !!
Succes!!
Wanneer verwacht je je NOD te hebben of ga je testen??

X Cora

Als ik je verhaal zo lees is het misschien een idee om te gaan temperaturen. Als je je eisprong hebt gehad zie je dat aan je temperatuur, die stijgt namelijk tussen de 0.3 en 0.5 graden een dag of 2 na je eisprong en blijft zo hoog tot je ongi wordt. Je weet dan in ieder geval of je een eisprong hebt gehad en wanneer je je ongi kunt verwachten. Deze komt namelijk 11 - 14 dagen na je eisprong. Ben je zwanger, dan blijft je temperatuur hoog.
Wordt je ongesteld en heb je geen temperatuurstijging gehad, dan heb je dus geen of geen goede eisprong gehad. Hiermee kun je dan altijd bij je huisarts terecht. De meeste huisartsen vragen je om je temperatuur 3 cyclussen lang op te nemen, zodat ze daaruit kunnen opmaken of je een eisprong hebt en zo ja, of het ook een goede eisprong is.
Waar je op moet letten met temperaturen is dat je het iedere ochtend op hetzelfde tijdstip doet voordat je je bed uitkomt. Doe je dat niet, dan is je staat niet betrouwbaar.

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan