wie heeft er bij geven van bv zelf een hypo-allergeen dieet gevolgd????

hallo mama's,
Ben al een tijdje met iris aan het tobben ivm consttutioneel eczeem.
We hebben al heel wat zalfjes geprobeerd, ook hormoonzalf maar het helpt niet echt......
Nu heb ik een verwijsbrief voor de dietiste gekregen om zelf een hypo-allergeen dieet te gaan volgen.
wij heeft hier ervaring mee????
groetjes carlijn die met veel plezier   :drink:
 
Hoi Carlijn,

Vervelend hè die exceem, heeft Iris ook veel jeuk? Heb je de afspraak met de diëtist al gemaakt? ze hebben soms wat wachttijden.Maar je kunt al wel vast beginnen met je dieet.
Wij kunnen erover meepraten ik volg zelf nu sinds eind  september een koemelk vrij dieet dit gaf zichtbare verbetering mn de ontlasting werd beter. Maar de exceem bleef. Ik ben dan nu ook al weer 3 weken geleden begonnen om soya, kippenei-eiwit, noten en pinda's ook weg te laten vis en schaal en schelpdieren ook niet gegeten maar  Jamila blijft jeuk houden Vorige week maandag van de dokter vasaline cetomacrogol  gekregen en finistil druppels van die druppels wordt ze hyperactief maar er lijkt verbetering. Nu zijn we er achter dat ze ook allergisch is voor tarwe. dat laat ik dan ook sinds 4 dagen uit mijn voeding, het resultaat moet nog blijken dat gaat niet zo snel.
Mijn ervring is dat het dieet houden vrij makkelijk gaat omdat ik het voor Jamila doe. Voor mijzelf zou ik een reaktie op de koop toenemen voor die ene keer uiteten bv. Maar ik vind dit voor Jamila niet kunnen en kan ik goed van de verboden voedingsmiddelen afblijven en dat zijn er in mijn geval nogal wat.

Ik wens je veel sterkte met je dieet en hopelijk met effect

Als je meer ervaringen wil lezen en delen kijk dan ook eens op www.borstvoedingsforum.com   onder het kopje allergieën.

groetjes Renée
 
Hallo Carlijn,

Ook ik heb ervaring met het volgen van een hypo-allergeen dieet. Ik heb mijn dochter 6 maanden volledige borstvoeding gegeven en al die tijd op dieet gestaan. Toen was het nog zo dat je naast koemelk ook ei, soya, pinda's, noten, vis, schaal- en schelpdieren weg moest laten. Mijn dochter knapte er enorm van op en is nu 19 maanden en eet alles (reageert soms nog wel, met eczeem in knieholten en uitslag  in het gezicht, op noten en eieren). Op dit moment ben ik weer op dieet. Mijn zoontje is nu bijna 5 weken oud en ook hij reageert op koemelk. Ik eet nu wel de andere dingen en daar reageert hij niet op. Hij heeft vrijwel direct een reactie (krampen, windjes, huilen en uitslag in gezicht en op handjes) als ik koemelk eet. Het dieet is daardoor inderdaad goed vol te houden, want het is echt zielig om te zien hoeveel last  zo'n klein mannetje er van heeft.
Het is goed dat je een verwijzing voor de dietist heb. Ik heb erg veel gehad aan haar begeleiding. Daarnaast heeft zij ook boekjes waarin alle producten staan die je wel mag eten. Handig voor als je in de supermarkt loopt.

Het vraagt wel wat doorzettingsvermogen van je, maar het is zeker de moeite waard om het dieet uit te proberen. Heel veel succes!
 
Hoi, ik heb ook hetzelfde dieet gevolgd, alleen preventief. Wij hebben heel veel allergien in de familie en er is onderzoek dat uitwijst dat een hypo-allergeen dieet de kans op ontwikkeling van allergieen vermindert.

ik heb 7 maanden volledige borstvoeding gegeven en tot 1 jaar het dieet gevolgd. Goed kijken op labels en je vindt steeds meer wat je kan eten (stroopkoeken, sommige speculaasjes, verder veel aziatisch gegeten en pasta met rode saus). Vooral chocola en kaas misde ik erg, maar je weet inderdaad waar je het voor doet. Ik ben blij dat ik wel tarwe kon blijven eten (wel met mate), maar dat lijkt me heel moeilijk om ook nog te laten staan.

succes Elsbeth
 
Terug
Bovenaan