Wie heeft er een AFWIJKENDE EISPRONG??

A

Anoniem

Guest

Hoi,

Ik heb een cyclus van gemiddelt 28 dagen. De ene keer een weekje eerder, dan weer iets later. Het is dus altijd, zoals ik het zelf noem, een beetje Rusisch rolette bij ons.
De eisprong is daardoor heel lastig te peilen.

Een mama die ik ken had zelfs pas op haar 30e dag de eisprong ipv de 14e dag.. Dit had ze getest met van die "ovulatie testen".

Wij zijn nu pas 2 maanden aan het klussen en uiteraard ook in mijn vruchtbare periode, maar helaas een negatieve test.

Zijn hier meer mama's die een extreem afwijkende eisprong hebben?
Hoe zijn jullie er achter gekomen?

X Secret Mission

Ha Secret Mission, (klinkt spannend)

Welkom terug op dit forum!
Ik heb geen idee wanneer en of ik wel een eisprong heb. Wij zitten in de 2e ronde en mijn vorige cyclus was 32 dagen, dus met een calculatie zou gister mijn eisprong zijn.
Maar ik heb het idee gehad dat ik de eisprong al eerder deze week heb gehad, want ik heb afgelopen week 2 keer ´s avonds een hele erge kramp gehad rechtsonder in  mijn buik  (duurde zo ´n 5 minuten) Maar ik begrijp zelf ook niet wat dat was, want ik had het 2 avonden achter elkaar, dus 2x een eisprong lijkt me ook vreemd!

Als je een regelmatige cyclus hebt zo je toch ook zeggen dat je een regelmatige eisprong zou moeten hebben, beetje vreemd als dit niet zo is inderdaad...

Helass, ik kan je dus niet helpen, ben net zo ontwetend als jij, maar ik hoop wel dat je heel snel weer zwanger wordt!

xx Es

Hoi Secret mission en Esther,
Ik heb ook een erg onregelmatige eisprong, maar door het bij houden van de temperatuurcurve kan ik toch zien wanneer die is geweest.  (elke ochtend tempen en wanneer de temp omhoog gaat 0,3 tot 0,5 graden dan is je eisprong geweest)  
Ik hou hem nu sinds februari bij en dan kan je meestal door de maanden heen wel een soort van regelmaat vinden. Je moet dan trouwens wel proberen om te klussen voordat je de eisprong verwacht, want op de ochtend dat je temp. omhoog gaat is het al te laat!!
Bij mij trouwens nog niet echt regelmaat, want bijvoorbeeld vorige maand ging de temp. helemaal niet omhoog...erg frustrerend!!!
Ik ben met de temp.curve bij mijn HA geweest en die zei dat ik w.s. wel gewoon een eisprong heb, maar dat er in mei een bepaald hormoon niet is aangemaakt waardoor de eisprong uit bleef...kan gebeuren.
Op 27 juni ging mijn temp gelukkig wel weer omhoog, en hebben we vooraf gelukkig geklusd, dus wacht ik 10 juli af.... (14 dagen na de eisprong)
succes allebei!!!!!

Groet, Simone

Terug
Bovenaan