Wie heeft er een dag schema ??

HOI,

Ik wil graag weten of er ouders zijn die een dag schema hebben ??

Mijn zoon Erik (8mnd) slaapt overdag heel onregelmatig en ik wil graag weten hoe ander ouders het doen met de dag slaapjes. Zoals het nu loopt ben ik heel erg afhankleijk van hoe moe Erik is en als ik zie dat hij naar bed moet stop ik hem in en dan slaapt hij ook willekeurig lang, soms een half urr dan weer anderhalf uur. Ik wil niet dat hij in de auto of buggy slaapt omdat dit weer stoort met zijn nacht slaap en het zelf inslaap vallen (we hebben na een slaap training het eindelijk voor elkaar dathij ´snachts zelf slaapt).

Hoe zijn jullie dagen ingedeeld, hebben jullie vaste slaap en etens tijden ??

alvast bedankt Petra
 
hoi Petra,

Ik heb bij mijn dochters van begin af aan vaste tijden gehad voor eten en slapen. Rond   8 maanden aten ze de tijden at wij ook aten, dus 's morgens ontbijt, rond 12 uur broodje met fles en met avondeten met ons mee-eten, en tussendoor nog fruit/cracker met diksap. Ik deed ze op die leeftijd nog 2x naar bed, smorgens rond 9 uur en 's middags rond 2 uur.   Soms sliepen ze wat langer, dan weer wat korter, maar er was wel een regelmaat en ze wisten ook waar ze aan toe waren.
Mij is dit altijd goed bevallen, ik wist zelf tenslotte ook wanneer ik bijv. boodschappen kon doen of afspraken maken.  In mijn omgeving zie ik het ook wel anders, dus het is maar net wat je zelf (en je kindje) prettig vind.

groetjes
Melanie
 
Hoi,
Ook ik heb vanaf dat mijn zoon zo'n 6 weken was een schema ingebouwd.
Heb gekeken naar wat hij nodig had en daar een schema op gebouwd.
Toen hij zo'n 8 maand was at hij ook op dezelfde tijden als wij. Hij sliep toen ook
2x   per dag. Toen hij 10 maand was begon hij hiermee te rommelen en viel overal in
slaap. Op de arm, op de grond etc. Toen heb ik 1 middagslaapje ingebouwd en dat
heeft hij nu nog steeds. Hij is nu 16.5 maand. Het voordeel van een dagritme is dat
je kindje het er goed op doet (de drie r-en). En jij hebt meer kans om wat af te spreken
of voor jezelf te gaan doen. Ik heb nu elke middag 2 tot 3 uur de tijd voor mezelf.
Het kan idd ook anders zie ook ik om me heen. Dat lijkt me niet echt wat.
Groetjes en succes Melanie
 
Onze kleine is ook 8 mnd en ons schema ziet er als volgt uit (de tijden zijn plusminus hoor)

6.30 uur papfles
slapen tot 9 uur
9 uur fruithapje
tussen 10 en 11 slapen
11 uur fles
slapen tussen 12.15 en 13 uur
13 uur tussendoortje (rijstewafeltje)
15 uur fles
tussen half 4 en half 5 slapen
tussen 17 en 19 uur groentehapje en vlak voor het slapen gaan (vaak tussen half 7 en 7 uur) evt nog een papfles als ze wil.

Oja, de flesjes zijn 180 cc water met 6 scheppen (papfles is nog met 2 eetlepels pap erdoor).

Ik hoop dat je dr wat aan hebt.
 
Hallo,

Mijn zoontje is nu 5 en een halve maand. en heeft ook een dagschema.
Om half 9 een bordje pap (wil geen speen meer in zijn mond) Daarna gaat hij nog lekker slapen tot ongeveer half 11.
Om 12.30 uur krijgt hij een potje groente (vanaf 6 maanden). Daarna gaat hij om 13.00 uur weer lekker slapen tot meestal 15.00 uur.
Om 16.15 uur weer bordje pap
Om 20.00 uur weer bordje pap en dan lekker slapen tot 's ochtend 8.15 uur.

Tussendoor krijgt hij af en toe een fruithapje en wat water.
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 8 mnd en dit is zijn schema:

8.00- Fv, daarna spelen
9.00/9.30 slapen
11.00- fruithapje
12.30/13.00 slapen, maar ligt eraan wat voor afspraken ik heb staan of dat ik boodschappen moet doen, dan ligt hij na de fles van 15.00 gelijk op bed
15.00- Fv
16.00 slapen
18.00/18.30 warm eten +toetje
20.00/20.30 fv en de nacht in tot de volgende morgen.

Mijn zoon geeft zelf aan wanneer het weer genoeg is geweest en moe is, dit schema heeft hij zelf een beetje uitgekozen zeg maar.Ik gaf eerst BV en toen zat er helemaal geen ritme in,ben nu blij dat er toch een beetje ritme in zit,zodat ik weet waar ik aan toe ben.En hij weet ook wanneer het weer bedtijd is.
 
Hallo,
Ik ben een mama van 2 dochtertjes (ééntje van bijna 3 en ééntje van 16 maanden).
Ik ben 4 jaar onthaalmoeder geweest en dan   moet je wel een dagschema hebben, want als je daar met een stuk of 8 baby's en peuters zit, dan is het ongelooflijk druk!!!
Ik heb dat schema altijd aangehouden, ook bij mijn eigen kindjes en dat werkt perfect!
Het is ook goed voor de kindjes dat ze een regelmaat hebben, en voor jezelf is het ook leuk, dan heb je vaste tijden om te werken, boodschappen doen, poetsen, enz...
Jij kan gerust een schema zelf opstellen en na enkele weken zal je kindje zelf al weten wat er te gebeuren staat!
 
Hallo
ik heb een zoontje van 15,5 maand en wij hebben al heel snel een ritme in zijn dag gebracht. Nadat zijn flesvoeding in de nacht eraf was en buiten ziek zijn om kennen wij geen gebroken nachten en een duidelijk ritme.
Ik heb altijd het schema uit het boek van Ria Blom aangehouden, slapen, eten, samen spelen, alleen spelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid weer naar bed.
Dit werkt voor ons perfect.
Ik wens je succes. O'ja de titel van het boek is "regelmaat en inbakeren".Ik heb ons zoontje ook nog ingebakerd gehad maar dit hoeft natuurlijk niet. Er staan veel handige tips in over regelmaat aanbrengen!  
Groetjes Jeanette
 
Terug
Bovenaan