Wie heeft er een groot zwembad?? Hulp gevraagd!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Wij hebben een beetje impulsief gehandeld. Hebben een stikmooi zwembad gekocht, jullie kennen ze vast wel, en mss heeft iemand van jullie er wel 1tje.
Nu was Ramon dat zwembad aant halen, en ineens kreeg ik allemaal horrorscenario's in mn hoofd, van Dylano (of Sylvan strax) die verdrinkt in dat zwembad ofzo.
Ik moet Dylano al constant in de gaten houden, laat staan als het zwembad er eenmaal staat.
Hebben jullie eventuele tips hoe we dit zo veilig mogelijk kunnen maken??

Liefs Deb.

Je bedoelt toch zon grote ronde? Ik weet dat je er ook hoezen bij kunt kopen, zodat het water ook langer netjes blijft. Dus als je hem niet gebruikt, gelijk de hoes eroverheen.

Haha, verder heeeeeeel goed opletten!

Wij hadden zo'n mooi zwembad van 4.5 m. doorsnee, die maar helaas een jaar of 4 meegaan, wat bij de verkoop er natuurlijk niet bij verteld wordt..
Maar eigenlijk ben ik stiekem wel blij dat hij kapot is, want ze zijn echt niet veilig voor kleintjes!
Ook zo'n afdekhoes is echt NIET geschikt als bescherming voor de kids, want je zakt er gewoon doorheen, het is echt een afdekhoes zodat het water warm en zuiver blijft, meer niet.
Dus wil je het veilig houden zet er een hekje omheen.
Maar misschien heb je wel een hele hoge, daar zal Dylano nog niet inkomen.

Ennuh houdt hij wel van koud water? Het water duurt erg lang voordat het warm is, na een paar dagen koud weer.
En vergeet het chloor niet ;-).
Rowan wil niet in koud water, nu hebben we een gewoon laag zwembad, wel 2 m doorsnee en deze kunnen we vullen met warm water, perfect.
En het kan gewoon weer opgeruimd worden als het slecht weer wordt.

Veel plezier, maar maak het veilig ;-).

Groetjes Nathalie

Hoi hoi,

Ja, t zal zeker heeeeel goed opletten worden. Dylano vind koud water trouwens leuk ;-)
We hebben wel een oplossing: Een zwemvest! Ramon is nu Intertoys aant bellen, en ze hebben ze. Dus die gaan we dan maar gauw halen... Zwembandjes hebben we.. Ohja... T zwemvestje is MET clicksysteem en klitteband, goed veilig dus, alhoewel ik tuurlijk niet blindeling vertrouw op die dingen, dus zal hem zeker in de gaten houden, maar dit geeft mij wel een geruster gevoel, gelukkig maar, want hadden een beetje en discussie vanmorgen :-S

Liefs Deb.

Oh dat scheelt als hij dat leuk vind.
Hopelijk Rowan ook een keer, anders wordt de zee over 2 weken niet echt geweldig geloof ik haha.

Ennuh ook een oplossing een zwemvest.
Misschien een klein badje er langs zetten om zittend in te spelen?
Want dit is natuurlijk alleen spatteren?

Groetjes

Wij hebben ook zo'n blauwe van Intex, al twee jaar. Vorig jaar hebben we hem nog opgezet en heeft Isabelle erin gezwommen in haar Nijntjeband! Was heel erg leuk. Toen kon ze nog nauwelijks lopen. Dit jaar kiezen we ervoor om hem niet op te zetten hoe warm het ook wordt. Ik vind het nl. doodeng! Ik weet zeker dat ze het prachtig vind en dat het haar heel erg aan zal trekken. Dan moet ik steeds zeggen dat er niet naar toe mag en ik ben bang dat ik haar even uit het oog verlies dat ze er dan toch naartoe gaat. Het afdekzeil is zeer zeker niet geschikt als afscherming voor peuters. Ze kan het er zo aftrekken. Een hek erom heen is ook geen optie voor een paar weken..., ik bedenk me nu wel dat het dan best moeilijk wordt en dat ik het bad de komende jaren dan ook niet op zou kunnen zetten...tot ze haar diploma heeft? Das ook weer overdreven..., in ieder geval dit jaar voor ons even niet. Hoop niet dat ik je nu onzeker maak, een reddingsvest is wel een goed idee. Al lijkt het mij niet heel handig met gewoon buitenspelen enzo. Juist dan is het zwembad voor Isabelle ook aantrekkelijk.

Groetjes Babybelle

Hai,

Wij hebben ook een zwembad in de tuin, een ingegraven, dat wel. Zo'n plastic zeil is idd niet veilig, we hebben er toen voor gekozen gelijk een veiligheidsdek volgens de franse normen op te leggen ( wat vervolgens het duurste was aan het hele zwembad) , dat is een soort lamellendek, maar zoiets kan volgens mij niet met zo'n zwembad wat jullie hebben. Maar ik doe als ik gezwommen heb met Jelle gelijk het zwembad ook weer dicht leggen, want in 1sec. is er zoveel gebeurd en ons zwembad is 1.50 diep dus ook behoorlijk diep. Moet er niet aan denken dat er iets gebeurd! Maar wijj hebben hier ook de discussie gehad, hek eromheen of niet? Manlief vond dit eigenlijk dubbelop en hij heeft daar eigenlijk ook wel gelijk in. Dus om een lang verhaal kort te maken.......heel goed opletten en idd een zwemvestje, wij hebben er 1 van dat surfstof met iets van blokken erin en er zit een rits in, misschien een idee?

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan