Wie heeft er een kindje gekregen die bij de geboorte geen maat 56 meer pastte?

Hoi

Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest en te horen gekregen dat onze beeb waarschijnlijk nu al 3,5 wk voorloopt op groei.N u weet ik natuurlijk niet of het een extreem groot kind word maar ik heb nog geen maat 62 gekocht.Dit ben ik wel van plan nog maar nu vraag ik me af of 1 van jullie een kindje heeft gekregen die gelijk maat 62 paste en geen 56????
 
Hoi,

Mijn VK riep bij de oudste dat hij 7-7,5 pond zou worden.( gyn zei zelfs 8 pond na een echo met 35 weken)  Hij woog bij geboorte  nog geen 6 pond, was maar 47 cm lang en moest in maatje 44. Onze dochter zou een kleintje worden. Ze is 4 weken te vroeg geboren. Ze woog 3165 gr en was 48 cm. Zij kon gelijk in maatje 50.  De kinderarts gaf aan dat als ze tot de uitgerekende datum was blijven zitten wel 8 pond of meer geweest zou zijn. Pin je niet teveel vast op die uitspraken. Koop gewoon een paar (2 of 3)  pakjes maat 50,56 en 62. Ik vermoed dat jouw kleintje (ook al ligt hij 3,5 week voor) nog wel in maatje 56 zal passen hoor. En een pakje in een grotere (of kleinere) maat is gauw gekocht. Ik had geen maatje 44 in huis. Maar van de opa's en oma's had onze zoon al op dag 2 kleertjes in zijn maatje gekregen.

Groetjes, Cathy
 
Mijn zoontje heeft vanaf week 26 ongeveer 4-5 weken voor op schema gelopen tijdens de zwangerschap. Dit is zo gebleven tot het einde en we wisten dus dat hij boven de P97 lijn (in groeicurve) uitkwam.
Toch viel het bij de geboorte best mee: 4355 gram en 54 cm. De gyn zei tegen mij dat de laatste weken van zwangerschap kindjes nauwelijks meer groeien (vanaf week 38-39). Christian kon vanaf het begin maatje 56 aan. Maatje 50 heb ik nooit gekocht (omdat hij al zo groot was). Maatje 62 hebben we hier pas met 10 weken nodig gehad. Meteen vanaf de geboorte maatje 62 is echt heel, heel zeldzaam hoor!

Veel succes met de rest van zwangerschap! (en de bevalling natuurlijk)

Groetjes, Karin
Mama van Christian (23 weken)
 
Hallo

Mick was bij de geboorte 4130 gram! Bij mij hadden ze ook gezegd dat het voorliep en een flinkert zou worden. Dus ik was ook gelijk in de stress en heb ook nog setjes in maatje 62 gehaald. Helemaal niet nodig gehad dus de eerste weken, meneer verzoop in maatje 56...heheh!! Dus denk niet dat je je al te druk moet maken!!

Suc6 ermee!





 
dat komt echt zelden of nooit voor. Maat 56 moet voldoende zijn hoor. Als je toch onzeker bent, koop dan wel alvast wat in maat 62, hij groeit er vanzelf in tenslotte!
Mijn dochter was 3720 gram en 52 cm en begon met maat 50 overigens

groetjes, Ellen.
 
Hoi!

Ik heb bij de geboorte ook nieuwe pakjes moeten laten halen, maar dan omdat onze meid 'maar' 45 cm was bij de geboorte en dus maat 44 aan 'moest'. Ze is vandaag precies  3 maanden en past nu haar maat 50   pakjes precies en gaat bijna door naar maat 56.

Ik vond het niet zo'n punt. De 'nieuwe' oma's vonden het geweldig om kleertjes te gaan kopen voor hun kleindochter op onze kosten!

Groetjes, Marisa

 
Quinn was vrij groot toen hij geboren werd, maar maatje 50 pastte hem goed. Dat was zelfs nog aan de grote kant in het begin.
Je kunt natuurlijk een paar setjes 62 kopen, want die heb je straks toch nodig. En nu is het lekker opruiming, dus dat scheelt ook nog enorm in de prijs.
 
Hoi,

Ik ben op 21 juli bevallen van een zoon die bij de geboorte 5046 gram woog. Hij kon maat 56 aan, maar dat zat niet geweldig. Hij draagt nu maat 62 en dat zit veel beter. Het kan dus wel. Mijn kindje hadden ze trouwens rond de 7 pond geschat. Uiteindelijk was dat 3 pond meer.

Groet
 
Terug
Bovenaan