Wie heeft er een kraamborrel buiten de deur gegeven en wat kostte dat?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Wij zien het hok vol kraamvisite niet zitten en denken na over een kraamfeestje. 2 a 3 uurtjes in de ochtend met koffie, thee een sapje en wat lekkers. Ik vind het alleen al snel heel prijzig worden. Wie o wie heeft hier ervaring mee en wat hebben jullie eraan uitgegeven? Ik zoek een geschikte locatie omgeving utrecht.

lfs ing

hahaha, gezien de vele reacties denk ik dat er weinig mensen een kraamborrel hebben gegeven.

Hoi Ing,

heb je geen buurthuis dat je kunt afhuren? Pas geleden heeft opa zijn verjaardag gevierd in een buurthuis, best handig.
Geen idee wat het kostte hoor.

groetjes Mariska

he hoi,

hier geen kraamborrel gegeven maar gekregen! het is hier heel normaal dat er voor het eerste kind in een gezin een kraamfeestje gegeven wordt, geregeld door de buren. Was hier gewoon in een buurthuis, zaaltje een beetje versierd met wat balonnen enzo en gewoon zo'n grote pot koffie en een stuk of wat mensen hadden wat hapjes/koekjes meegenomen. Allemaal heel simpel maar wel heel leuk.
Volgens mij moet je er niet te sjiek over denken maar idd een buurthuis / kantine van een sporthal / bijzaaltje kerk ofzo. Als je echt een zaal bij een cafe/restaurant gaat afhuren en je voor elk kopje koffie al 3,50 moet betalen loopt het aardig op denk ik en kun je het net zo goed thuis doen lijkt me.

En nog iets waar ik aan dacht: is het niet zo dat er voor een tweede kind veel minder visite langs komt?? geen idee hoor, heb dat wel eens gehoord? misschien een andere moeder een idee daarover?

Groetjes Alberdien

Ik kreeg met de tweede net zoveel visite als bij de eerste.....

Maar idd, misschien een zaaltje bij de plaatselijke fanfare oid  huren???

hoi hoi,

wij hebben wel een kraamfeest(je) buiten de deur gegeven en ik moet helaas met je eens zijn dat het al snel best prijzig is.
Maar je kunt het jezelf ook makkelijker maken en inderdaad iets als een buurthuis of ander gemeenschapscentrum zoeken. In jouw omgeving ken ik niets maar dat moet vast ook te vinden zijn.
Succes ermee en ik was overigens erg blij dat we het zo gedaan hebben zelf: lekker niet al te veel zorgen thuis.

groetjes,
Tamar

Hoihoi,

Wij hebben ook een kraamborrel gehouden voor ongeveer 120 mensen(incl kleine kinderen),in een cafe met zaaltje in een klein dorp.
Wij waren ongeveer 550 euro kwijt,en de meeste mensen waren van begin tot eind gebleven.Wij hadden het op zondag middag van 14 tot 17 uur.Over de biljart tafel haden ze een groot tafelkleed   en daar de taart en koek opgezet,en voor de kids muffins en beschuit met muisjes en chips.Het cafe en zaaltje hebben we zelf versierd.Je betaald ook geen zaalhuur in de meeste cafe,s alleen de drank .Ik denk wel dat het in een dorp veel goedkoper is dan in de stad.
Wij hadden na een uurtje nog wat bitterballen.En voor de kids hadden we wat teken spullen neer gelegd.
Ik denk dat het goed koper is dan thuis 3 x per week koek en drank te halen.

groetjes natasja

O,ja de prijs was incl taart ,koek en en bitterballen.De drank was daar 1,10.Echt goedkoop ,maar dat is natuurlijk gewoon ff uitzoeken wat de prijzen overal zijn.
groetjes

Terug
Bovenaan