Wie heeft er een tip voor een boek over de verzorging etc. van je baby?

Hoi allemaal,

Ik verwacht mijn 1e kindje, dus moet nog een hele hoop leren! Nu vroeg ik me af of er misschien iemand een tip heeft voor een leuk boek waarin ik alles kan lezen over de verzorging van de baby, wat wel en niet mag etc.

Alvast bedankt!

Hallo,

Ik heb al een kindje en ik had daar geen boek voor gekocht. Je kraamhulp gaat je heel veel vertellen en die kun je alles vragen. Daarnaast heb je ook je bezoekjes aan het consultatiebureau en die helpen je met voedingstips, wanneer ze wat mogen eten etc.

Maar ik hoorde van een vriendin dat zij het boek veilig door de kraamtijd (of zoiets)   van Beatrijs Smulders had gekocht en was daar heel tevreden mee.

Succes!
Kate NY

Hoi!

Ik heb zelf heel veel gehad aan het boek Oei ik Groei!
Dat is nou niet zozeer over de verzorging, maar wel over
fases van je baby. Waarin hij meest hangerig is, huilerig en
wáarom! Erg handig. Ik kijk er nog regelmatig in en mijn kind
is nu 1,5 jaar.
Staan ook leuke tips in en spelltjes die je bijv. met je baby kan doen, voor allerlei leeftijden.
Ik vind het een superboek.

Ik ben zwanger van de tweede en achteraf heb ik ook ervaren dat je door de kraamhulp en het cb al heel veel leert. Maar het is natuurlijk fijn om alvast wat te lezen over de verzorging van je baby. Ik heb het boek 'baby's eerste jaar' en vond het erg informatief. Ook heb ik 'Oei ik groei', maar om eerlijk te zijn heb ik daar juist niks aan gehad. De ontwikkeling van mijn dochtertje kwam dus totaal niet overeen met de sprongetjes in het boek. Daarnaast vond ik het geschreven in de stijl van "heeft hij veel honger? heeft hij weinig honger? slaapt hij veel? slaapt hij weinig? huilt hij veel? of juist weinig?.. dan zit hij in een sprongetje! (zo van: alles kan!)" Maar ik weet dat heel veel moeders het wel herkenbaar en handig vinden. Misschien is het fijn om eens in de winkel een aantal boeken in te zien om te kijken wat jouw stijl is. Succes ermee!

Hai,

Na een paar dagen kraamhulp weet je alles hoor! Wij dachten ook ooooh jeee maar het is zo snel eigen en bekend. Op www.wiegedood.nl (klinkt enger dan het is) staan veel veiligheidstips mbt slapen. Ik heb een abonnement op de ouders van nu en daar staan ook heel veel tips in over allerlei dingen. Tevens is het gewoon een erg leuk blad om te lezen!

gr.Ing

Terug
Bovenaan