wie heeft er een tip voor me???

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter heeft nu diarree en drinkt wel wat mar niet denderend!
ik probeer nu haar elke 2 á 3 uur toch 100cc te geven en ze dringt het aardig weg en fruit wou ze ook nog wel, maar water of zo wil ze niet!
Heeft iemand een tip om die diarree te stoppen?
Ze spuugt niet verder en keeft geen koorts???

groetjes patries

Als ze fruit graag eet, kun je iedere dag een banaan geven... dat stopt heel erg schijnbaar.

Sterkte!!

oja vergat ik even ze is volgende week de 10de 6 maanden oud

dt wil ze dus niet heb ik vandaag geprobeerd ze krijgt van mij meestal een zelfgemaakt fruithapje
(appel ,banaan,en een liga en verse sinaasappelsap)

Hoi,
sinaasappelsap prikkelt de darmen. Misschien wat minder vaak sinaarappelsap geven en bijv een banaan -appel-peer.

Verder geen tips behalve dat je wel in de gaten moet houden of je kindje goed plast.

Volgens mij helpt een geraspte appel ook bij diarree.
Moet wel geraspt zijn.

Hoi Patries,

Ik ben toevallig vandaag met mijn zoontje van 4 maanden bij de dokter geweest omdat hij al sinds zondagavond diarree heeft. (het heerst weer)

Wat je goed in de gaat moet houden is of ze blijft plassen en of ze koorts heeft of niet. Heeft ze 24 uur niet geplast of heeft ze verhoging, dan moet je meteen naar de dokter.
Als ze verder vrolijk en alert is en dus plast, dan kan de diarree wel een week duren.
De dokter heeft ook gezegd dat je ORS mag gebruiken. Dit middeltje kun je bij de apotheek zo halen. Het is een zoutoplossing. Dit kun je apart van de voeding aan je kindje geven en het zorgt ervoor dat ze hun vocht beter vasthouden.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Allemaal verschillende adviezen. Dus er kan nog wel een andere bij;

Mijn CB had gezegd, terug naar af, dus alleen nog flessen (en ORS, vinden ze vaak llekker smaken) En haal een paar plaszakjes bij de apotheek, kun je in de gaten houden of ze nog plast.
En als je het ook maar even niet vertouwd en je kindje wordt slomer, dan moet je gewoon naar je dokter of naar de eerste hulp toe!

Succes.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan