wie heeft er een tip

Ik heb 2 zonen. 1 van 3 jaar en de jongste is 11 maanden oud.
Het gaat om de oudste zoon, Sven. Zijn gedrag vind ik momenteel erg moeilijk. Ik heb echt geen idee meer hoe ik er op moet reageren.
Hij wilt meestal absoluut niet hebben dat de jongste, Thyn  ook maar ergens mee speelt en vliegt dan echt voor hem langs zodat Thyn haast onderste boven wordt gelopen. Of hij wil juist net met datgene spelen waar Thyn mee speelt en dan is het een huil en schreeuwboel bij elkaar omdat hij het niet kan hebben dat zijn broertje er mee speelt.
Hij bemoeit zich echt overal mee en verteld ons soms wel even hoe het moet en  kan erg brutaal zijn. Hij is erg wijs en onthoudt echt alles. Wij zijn echt wel consequent in de opvoeding, nee is ook echt nee.
Driftbuien vaak tot gevolg natuurlijk, maar dat vindt ik dan niet eens het ergste. Maar hij kan gelukkig ook heel lief zijn.
Ik vind het gewoon erg moeilijk dat hij zo naar zijn broertje doet, overal bovenop zitten en Thyn mag niet bij hem in de buurt komen.
Sven vond het erg leuk dat hij een broertje kreeg, maar sinds hij uit de box is en overal bij kan vindt hij het lang zo leuk niet meer. Ik begrijp waarom, maar nu nog hoe moet ik hier op reageren, Ja rustig, maar dat kan ik haast niet meer, want ik voel me vaak een politieagent en het maakt het er niet gezelliger op hier in huis. Je wordt er echt moe van. Heb ook weke delen reuma en daar hoort vermoeidheid ook bij en als je erg moe bent dan reageer je anders dan dat je eigenlijk zou willen. Sven voelt dit bij mij ook precies aan en gaat dan juist dwars doen.
Ik weet het gewoon even niet meer, wie heeft er voor mij een tip!!!!!!
Alvast bedankt.
liefs, Karin
 
Hoi,  

Ik heb helaas geen tip voor je want ons jongste zoontje moet nog geboren worden (binnen nu en 3 weken). Maar ik kan me echt helemaal voorstellen dat het harstikke zwaar is voor je en dat je niet goed weet hoe je moet reageren.
Ik bel zelf wel eens met het consultatiebureau of met het opvoedbureau (ik weet niet of dat in elke gemeente zo heet, maar je het vast wel meer van dit soort instanties).
Zij hebben vaak wel goede tips, al is het maar dat je een paar handvatten krijgt zodat je iets kan proberen.
En verder zou ik proberen om een mogelijkheid voor jezelf te creeeren om even bij te tanken...kan je misschien een dagje of middagje oppas regelen en lekker iets voor jezelf gaan doen? Als je er zelf even afstand van neemt kan je er vaak weer even tegen.

Wat bij mij ook wel helpt is me realiseren dat het allemaal fases zijn waar je door heen moet. De ene fase is leuk, de andere verschikkelijk. Dit zal ook wel gewoon een fase zijn.......
En het is altijd fijn om te weten dat er nog heel veel andere moeders met dezelfde vragen en gedoe zitten....je bent dus niet alleen.

Sterkte er mee!
Ben benieuwd naar de tips die je krijgt, want er komt vast een dag dat ik er ook wat aan kan hebben..

Groetjes mama3007
 
Hoi,
Bedankt voor je reactie!!
Dat het een fase is  realiseer ik me  ook, maar deze fase duurt wel erg lang hoor, al maanden....denk al een half jaar.
A.s donderdag moet ik met de jongste naar het Cb, daar kaart ik het zeker (weer) aan dat ik nu hulp/tips wilt hebben, ze komen ook wel bij je thuis hebben ze de vorige keer gezegt. Dat wil ik graag hebben nu.
Tijd voor mezelf.........moeilijk vind ik dat om dan oppas te regelen om dan zelf iets te doen....Ik probeer tijd voor mezelf te nemen als de oudste op de psz zit. Heb dan alleen de jongste om me heen.
Maar als ik tips heb gekregen dan laat ik het je wel weten!
Succes met de laatste loodjes en met de bevalling.
groetjes Karin
 
Terug
Bovenaan