Wie heeft er ervaring mee of tips...

Hallo,

Wat is het makkelijks om aan te hebben tijdens je bevalling?? Neem aan dat (als je er tijd voor hebt) als de bevalling begint iets makkelijks aantrekt...

En na je bevalling?? Ik zie namelijk helemaal GEEN leuke nachthemden... Alleen maar van die dingen waar ik m'n oma vroeger ook mee zag lopen  En wil natuurlijk wel een beetje leuk in de kraam liggen...
Gewoon een pyama broek  ... Is dat een optie of lig/zit dat niet lekker...

Hopelijk heeft iemand tips voor me...

Groetjes Laura

Hoi Laura,

Grappig, toevallig vroeg ik me precies hetzelfde af... Had vmo al wat lopen zoeken op internet naar leuke pyama's...Ik kan door bekken niet meer shoppen, maar vond het zo erg lastig in te schatten of ik iets uberhaupt wel pas met die dikke buik..haha

Las erens dat iets met knoopjes wel zo handig is voor t voeden, maar dan zit je idd snel op van die tutte dingen... Zo'n flanellen pyama met knoopjes vind ik nog wel leuk, maar zo warm...

Haha ik denk dat ik maar een paar van die big shirts koop met van die vreselijke beertjes oid, die lijken me wel t makkelijkst

lfs Mick

Ik had tijdens de bevalling zo'n prachtig operatiehemd aan (keizersnede!)
Maar als je anders bevalt lijkt me een wat langer ruimer shirt wel lekker.
Toen ik het operatiehemd eindelijk uitmocht (in mijn herinnering duurde dat vrij lang) Heb ik een gewone pyamabroek aangetrokken. Toch het lekkerst. Geen met knoopjes, wat een gehannes met die knoopjes. Had er een hemd onderaan en deed het shirt omhoog en het hemd naar beneden en zo kon Joris heerlijk drinken!

HoiHoi,

Ik had tijdens mijn bevalling (thuis) een 'bigshirt' aan (Had tussendoor gedoucht en mn man gevraagd iets te pakken, interesseerde me op dat moment niet echt wat het was haha! Voor na de tijd is iets met knoopjes echt een aanrader, ik had een hele leuke katoenen zwarte met krijtstreep, zowel in pyama als in nachthemd gekocht...geloof me...flanel is echt te warm! Is wel even een investering maar je ligt leuk/netjes in het kraambed en ik heb ze nu nog met veel plezier aan! Is wel even zoeken, zeker in deze tijd van het jaar maar in de betere lingeriezaken meestal wel te vinden.

Liefs, marcia mv Puck en 33,5 w zwanger

Hai hai,

Ik heb via www.mamaenzo.nl een heel mooi zittend nachtjaponnetje besteld (van Boob nursing wear), speciaal geschikt voor het borstvoeden / in de kraamperiode. Heb het al in huis en het zit als gegoten, zit heeeeel comfortabel. Het jurkje is er in roze, blauw en zwart geloof ik en niet heel goedkoop, maar nu in de aanbieding.

Voor tijdens en net na de bevalling (in t zkh) geen idee, ik denk een t-shirt van manlief en thuis trek ik meteen mn jurkje aan. (mocht ik daar zin in hebben....haha)

groetjes Janneke

Ik heb er nog niet zo over nagedacht eigenlijk.

Tijdens mijn eerste bevalling (thuis)  had ik een shirt aan maar die heb ik halverwege uitgetrokken, het was vreselijk benauwd (middenin de zomer, 30 graden buiten).
Bij mijn tweede (thuis)  en derde (zkh)  bevalling had ik ook een shirtje aan. Gewoon, simpel, t-shirt, niks bijzonders. Tijdens een bevalling heb je ook wel iets anders aan je hoofd dan hoe je erbij ligt, lijkt mij.

Na de bevallingen thuis heb ik gewoon iets aangetrokken wat lekker zat, in mijn geval een trainingsbroek van mijn man met een hempje/shirtje. Voor na de zkh bevalling had ik een wijde broek en shirt met lange mouwen meegenomen, maar ik wist dan ook wel dat ik niet nog een paar nachten hoefde te blijven. Als dat wel zou moeten had ik wel ergens een pyama/nachthemd opgeduikeld.

Terug
Bovenaan