Wie heeft er ervaring met bevallen op een baarkruk

Goeie dag,

Ik ben nu 26 weken zwanger van onze 2de en ben al veel bezig met de komende bevalling. Dit komt omdat bij de eerste bevalling ik ben ingeleid en van de gyn. op bed moest liggen en dat terwijl het liggen helemaal niet ging. Ik kreeg toen een spuitje in mijn been en het enige wat ik van de bevalling nog weet is dat ik het gevoel had, tussen het persen door, uren te hebben geslapen en welk programma er op tv was op het moment dat mijn dochter op mijn buik lag (ja, waar je al niet op let, als je net bevallen bent).
Voor de rest moest ik het hebben van de verhalen en foto's die gemaakt zijn. Niet echt een pretje dus.
Ik hoop bij deze bevalling gewoon thuis te zijn en nu hoorde ik via via van bevallen op een baarkruk.
Mij lijkt het echt een uitkomst.
Wie o wie heeft hier ervaring mee??
En is het aan te bevelen??

Hoi,
Ik heb geen ervaring met een baarkruk!!
Ik weet alleen dat ik het ook verschrikkelijk vond om te liggen, zelfs zitten wilde ik niet!
Heb alleen gelegen tijdens het persen!!
Waarom moest je liggen, had dat te doen met het inleiden?? zou wel aangeven dat je dat zo vervelend vond de vorige keer en dat je graag zelf wil bepalen in welke houding je de ontsluiting doorkomt!
Succes Liefs MJ

Hoi,
Ik ben op 14 december jl. bevallen op de baarkruk en heb dat als zeer prettig ervaren. Ik ben wel liggend begonnen maar omdat de persweeen weg zakten ben ik verder gegaan op de baarkruk. Ik vond dat fijn omdat zo ook de zwaartekracht meewerkt, en omdat ik op die manier niet zo dubbelgevouwen werd.
Dus ik zou het wel aanbevelen!
Veel succes!
Daphne

Ik ben ook op de baarkruk bevallen. vanaf 8 cm mocht ik erop gaan zitten en voelde gelijk al wat persdrang... die moest ik eerst wegzuchten tot 10 cm. dat was best zwaar maar beter dan die rotrugweeen... sorry... ik vond het vreselijk.
Lois is al na 20 min geboren.