Wie heeft er ervaring met bevallen op een baarkruk

Goeie dag,

Ik ben nu 26 weken zwanger van onze 2de en ben al veel bezig met de komende bevalling. Dit komt omdat bij de eerste bevalling ik ben ingeleid en van de gyn. op bed moest liggen en dat terwijl het liggen helemaal niet ging. Ik kreeg toen een spuitje in mijn been en het enige wat ik van de bevalling nog weet is dat ik het gevoel had, tussen het persen door, uren te hebben geslapen en welk programma er op tv was op het moment dat mijn dochter op mijn buik lag (ja, waar je al niet op let, als je net bevallen bent).
Voor de rest moest ik het hebben van de verhalen en foto's die gemaakt zijn. Niet echt een pretje dus.
Ik hoop bij deze bevalling gewoon thuis te zijn en nu hoorde ik via via van bevallen op een baarkruk.
Mij lijkt het echt een uitkomst.
Wie o wie heeft hier ervaring mee??
En is het aan te bevelen??

Hoi,
Ik heb geen ervaring met een baarkruk!!
Ik weet alleen dat ik het ook verschrikkelijk vond om te liggen, zelfs zitten wilde ik niet!
Heb alleen gelegen tijdens het persen!!
Waarom moest je liggen, had dat te doen met het inleiden?? zou wel aangeven dat je dat zo vervelend vond de vorige keer en dat je graag zelf wil bepalen in welke houding je de ontsluiting doorkomt!
Succes Liefs MJ

Hoi,
Ik ben op 14 december jl. bevallen op de baarkruk en heb dat als zeer prettig ervaren. Ik ben wel liggend begonnen maar omdat de persweeen weg zakten ben ik verder gegaan op de baarkruk. Ik vond dat fijn omdat zo ook de zwaartekracht meewerkt, en omdat ik op die manier niet zo dubbelgevouwen werd.
Dus ik zou het wel aanbevelen!
Veel succes!
Daphne

Ik ben ook op de baarkruk bevallen. vanaf 8 cm mocht ik erop gaan zitten en voelde gelijk al wat persdrang... die moest ik eerst wegzuchten tot 10 cm. dat was best zwaar maar beter dan die rotrugweeen... sorry... ik vond het vreselijk.
Lois is al na 20 min geboren.

E'en nadeel: het KAN heel snel gaan en als je niet goed luistert kun je dan uitscheuren. daarom kan het zijn dat je het laatste stukje toch op bed moet doen. Ik hoefde dat niet... ik kon heel goed inhouden en luisteren...

Dit keer ga ik het weer doen!

Alles mag, niets moet....behalve liggen.

Neem bij voorkeur geen plaats op bed
De grootste hulpbron bij bevallen is de zwaartekracht. Vanwege historische redenen en gewoonte wordt je gedwongen op je rug te bevallen. In Nederland bevalt nog altijd 90% van de vrouwen op de rug, terwijl alle verloskundigen en veel artsen weten dat dit uit de oude doos en niet behulpzaam is voor een meer natuurlijk verloop.

Staan en lopen zijn tijdens de ontsluiting en uitdrijving zijn meer in overeenstemming met de wetten van de natuur en meest effectief.
Besef dat je tijdens rechtop zijn bij spontaan persen, instinctief wisselende verticale houdingen gaat aannemen. Als het hoofdje van de baby diep staat ga je intuïtief hurken.

Europese vrouwen, die aan het eind van de staande uitdrijving niet makkelijk hurken, kunnen dit wél met gebruik van de baarschelp.
Dan, dus als het hoofdje al zichtbaar is, kun je op de baarkruk plaatsnemen.

Vindt je zitten op de baarkruk lekker als het nog niet zo ver is, maak dan wel gebruik van je benen, door regelmatig even te gaan staan en lopen. Voor betere doorbloeding, het voorkomen van oedeem en de natuurlijke voortgang.

De wisselende vaak intuitieve bewegingen en wisselen van houding zijn optimaal voor het spontane verloop van je bevalling.

Praat ruim voor je bevalling over de vrijheid van bewegen, zelf doen en je lijf en je intuïtie volgen met je verloskundige. Er loopt nu een actie voor meer autonome voor zwangeren, waar heel veel verloskundige aan deelnemen. Dus je komt met je vraag op een erg goed moment.

Deze tekst is afkomstig van de 10 TOP Tips voor normaal bevallen ’ Happy Birth’ van Gré Keijzer Landkroon en Tine Oudshoorn en van de publicatie de uitdrijving, nieuwe inzichten van dezelfde auteurs.

Ik ben afgelopen 8 februari bevallen op de baarkruk. Ik vond dit super omdat de zwaartekracht mij meer deed voelen! Op bed liggen vond ik niks. Bij de laatste persee moest ik pas weer op bed liggen en toen kwam ze eruit.

Ik zou het iedereen aanraden!

bij de 1e bevallen op de baarkruk, Ik vind liggend weeën opvangen echt helemaal niet, en vond het zeer prettig. Helaas is het met zoveel "geweld" gegaan dat ik een subtotaalrubtuur heb opgelopen. Hierdoor wordt geadviseerd niet meer op de kruk te bevallen.
De 2e is (helaas) in het ziekenhuis geboren, en moest gewoon liggend. Ik vond dit een stuk minder prettig dan de baarkruk...

Terug
Bovenaan