Wie heeft er ervaring met bloedverlies tijdes de zwangerschap??

A

Anoniem

Guest
wie heeft er ervaring met bloedverlies?
(ben nu 6 weken en heb 4 dagen bloedverlies)

Hoi,

Ik heb er ervaring mee. In totaal ben ik nu voor de vierde keer zwanger. Bij 3 zwangerschappen heb ik bloedverlies gehad. De eerste keer was het geen goed teken. Dat is een miskraam geworden.(bloedverlies  met 5,5 week)  De tweede keer was er niks aan de hand, en heb ik een prachtzoon gekregen.(bloedverlies met week 8)  Bij de derde zwangerschap heb ik helemaal geen bloedverlies gehad, en toch ging het mis. Nu bij deze zwangerschap heb ik weer met ruim 6 weken. Gelukkig mocht ik na 2 dagen een echo, waarop een mooi kloppend hartje te zien was. De bloeding heeft ruim een week geduurt. En ik ben nu 26,5 weken zwanger.
Bloedverlies tijdens de zwangerschap hoeft helemaal niks te zeggen. Bloedverlies in combinatie met heftige krampen is vaak geen goed teken.  Met 6 weken en 3/4 dagen kan er met een inwendige echo gekeken worden of er een hartje klopt. Maar zelfs dan kan het zo zijn dat je nog niet zover blijkt te zijn. Het blijft dus (helaas) een gok. Het kan nog alle kanten op. Neem in ieder geval contact op met je verloskundige, gynaecoloog of huisarts. Zij kunnen beslissen om een vroege echo te maken om te kijken of alles goed is.
Ik weet dat je het nu heel moeilijk hebt. Het is helaas afwachten op wat er gaat gebeuren. ik wil je heel veel sterkte wensen, en ga voor je duimen!

Groetjes, Kat

Toen ik 8 weken zwanger was heb ik behoorlijk wat bloedverloren. Zo'n 600 tot 800 ml in een half uur. De periode erna kreeg ik last van "oud" (bruin dus) bloedverlies. Ondertussen is alles over en gaat met de zwangerschap nog steeds alles goed.

Groet Xanthe

Hoi,

Ik heb met 7 weken helderrood bloed verloren. Inmiddels ben ik 31+4 weken zwanger!
Bij ons in de familie hebben behoorlijk wat (aangetrouwde) nichtjes bloed verloren tijdens de zwangerschap en bij allemaal is het gewoon goed gegaan.

Het is heel eng, maar het hoeft dus niet altijd fout te zijn.

Sterkte

Syl

Hoi,

Ik ben 21 en in verwachting van ons eerste kindje, ik ben nu 5 weken,
maar vrijdag avond zag ik dat ik bloed had verloren, maar in de nacht
van vrijdag op zaterdag heb ik geen bloed verloren en zaterdag avond
weer wel. Heel raar! Heb wel een extra test gedaan om te kijken of ik
nog wel zwanger was en dat was gelukkig nog wel zo

Ik zit nu wel met wat vraagjes en misschien kunnen jullie me daar bij helpen.

Hoe komt het dat je bloed verliest?

Moet ik nu de dokter bellen?

en waaro gebeurd het maar af en toe?

Mijn eerste echo krijg ik pas 21 april.

groetjes

Terug
Bovenaan