Wie heeft er ervaring met combinatie KV en BV

Onze Thom is inmiddels 4 weken oud. en omdat hij met 2.5 week weer ging afvallen zijn we gestart met bijvoeden met KV. ik geef nu 3 x KV en 4 x BV.  
Het bevalt me prima zo. het geeft mij veel rust om te weten dat hij genoeg binnen krijgt (hij is inmiddels weer aangekomen) en mijn vriend kan het voeden ook eens overnemen, waardoor ik lekker bij kan slapen en mijn BV dus niet weer terug loopt!

maar nou merk ik dat hij meer honger krijgt. dus geef ik meer 130 cc ipv 110 cc KV per keer. maar dan zou ik wel een voeding minder moeten gaan geven per dag(volgens het voedingsboekje van het CB).
Maar hoe doe je dat nou. hij wordt al na 2,5 a 3 uur wakker en heeft dan echt honger. moet ik hem dan toch een uur laten wachten?

En krijgt hij dan nog wel regeldagen en hoe kan ik dat het beste aanpakken?

alvast bedankt!

anneke

hai mama in opleiding,
Ik zou persoonlijk zelf zo doorgaan, aangezien een kind zelf wel aangeeft of het genoeg heeft gehad. Bij borstvoeding weet je ook niet hoeveel je geeft. Daar maak je toch ook niet druk om, denk ik. Met de regeldagen komt Thom gewoon wat vaker.  Als de  hoeveelheid melk omhoog is gegaan  dan drinkt hij per keer wat meer, zodat hij weer minder vaak komt.  

Terug
Bovenaan