Wie heeft er ervaring met de geboorte tens???

Hallo allemaal,
Aangezien mijn eerste bevalling een regelrechte  traumatische ervaring is gebleven,wil ik er alles aan doen om dat te voorkomen   bij de tweede bevalling.
Ik weet dat  een tweede bevalling natuurlijk heel anders kan verlopen  dan een eerste,maar ik ben er wel mee bezig.
Nou las ik over de geboortetens,en wil ik graag van   andere  moeders weten of dat inderdaad een klein beetje de pijn vermindert. (rugweeën)
Mijn eerste bevalling bestond puur uit rugweeën.
Nou hopelijk hoor ik wat ervaringen,
alvast bedankt.
groetjes Linda

Hi,

Zo te horen heb jij net zo'n eerste bevalling gehad als ik.... Drama hè die rugweeën... Bij mijn tweede bevalling heb ik de tens gebruikt en ik vond het wel wat helpen. Ik had gelukkig wel minder rugweeën dan bij de eerste, maar ze waren er wel. Het is ook een fijn idee dat je er zelf wat aan mee kan helpen!
Ik heb hem trouwens gewoon gehuurd bij mijn verloskundige, ik vond de prijs bij mijn laaste bevalling wel wat hoog (30 €; inflatie met euro volgens mij) en bij mijn laatste heb ik de tens trouwens niet gebruikt... Had hem ook niet nodig, gelukkig bijna geen rugweeën....
In de gebruiksaanwijzing staat dat je hem bij je eerste weeën al moet opplakken. Heb ik dus bij tweede bevalling ook gedaan. Eerst op lage stand en toen de weeën echt heftig werden draaide ik hem op tot de hoogste stand.

Groetjes Nynke

Terug
Bovenaan