wie heeft er ervaring met de swaddle me.....?

hoi hoi

sinds een paar dagen gebruiken we bij mijn dochtertje de swaddle me..
het is een soort inbakerzak, van fleeche die je met klitteband om haar lijfje en armpjes wikkelt.
de beentjes zitten in een soort slaapzak wat eraan vast zit..( voor de liefhebbers kijk maar op  www.kiddopotamus.nl  dan zie je een plaatje ed..))

het voelt heel zacht en ziet er ook veilig uit....

we hopen dat het haar meer rust gaat geven, want ze is zo met haar ampjes aan het zwaaien , en raakt soms zo gefrustreerd van al die handen die in haar gezicht komen ed dat ze soms echt heel veel moeite had met inslapen en ook tussentijds wakker werd en dan veel moeite had met inslapen.

op dit moment hebben we wel het idee dat ze al eerder inslaapt, ( vooral om een uur of 19.00-20.00 , want dan lag ze altijd heel lang te huilen .. en kon niet in slaap komen....)

maar ik heb soms wel moeite met het  feit ze nu niet meer  op haar duimpje kan sabbelen en met haar armpjes ergens aan kan komen (knuffeltje) en dat ze zo ingepakt erbij ligt..... het voelt nu net alsof ik haar iets oneemt in haar ontwikkeling ,maar aan de andere kant geeft het haar ook meer rust en slapen is natuurlijk ook belangrijk...

wie gebruikt deze doek ook en wie kan me vertellen hoe jij het ervaarde en hoe jij het vond dat ze nu nog maar zo weinig kan met haar armpjes en handjes....

liefs tobi..

sophie is nu 15 weken

Hoi,

Ik gebruik de inbakerzak, en volgens mij komt dat op het zelfde neer, en ik vind het ideaal! Ik begrijp wel wat je bedoel, want Chelsey vind het ook heerlijk om op haar handjes te sabbelen, en dat gaat nu niet meer, maar ze huilt veel minder met het inslapen en ze slaapt veel langer en ik merk dat ze daardoor als ze wakker is veel vrolijker is, dus ik zie dat maar als een bedankje, haha, en dat ik er goed aan heb gedaan om hem aan te schaffen.Succes ermee, en ik denk dat je snel genoeg aan je kindje merk of je er goed aan doet om hem te gebruiken!

Ik had trouwens verleden week een vraag aan jou gesteld over waar je die leuke foto s heb laten maken die je bij de topic heb geplaats actuele zomerbaby's foto's, ik vond ze erg mooi namelijk!! Ik begreep al wel dat je naar center parcs ben geweest, dus je zal het waarschijnlijk niet gelezen hebben, dus vraag ik het nog een keer, haha(nieuwsgierig he! maar ze zijn ook zo leuk)

En was je eerste vakantie leuk met het gezinnetje?? En vond ze het zwemmen leuk??

Groetjes Elise mv Chelsey (11w en 1d)

Hallo,

Wij bakeren ons zoontje (nu 17 weken) al een tijdje in. In een pacco doek (www.inbakeren.nl). Het zal ongeveer hetzelfde zijn. In het begin had ik er veel moeite mee om precies dezelfde redenen die jij aangeeft. Maar ons zoontje lijkt het heel erg fijn te vinden. Hij slaapt veel beter sinds wij hem inbakeren. Het is nu zelfs al zo dat als we hem in de doek leggen, hij al ontspannen de armpjes naar beneden houdt.
Ik raad het dus zeker aan om het tenminste te proberen. De eerste twee keer moest hij wel huilen bij het inbakeren. Ik ben toen ook meteen gestopt. Maar omdat hij zo slecht sliep heb ik het toch even volgehouden en na twee keer huilen vond hij het erg fijn!
Succes!

Hoi Tobi,

Ook ik heb de bakerzak uitgeprobeerd maar ik ben er niet heel enthousiast over. Mijn  dochter begon net haar handjes te ontdekken toen ik het ding bestelde en het feit dat ze niet bij haar handjes kon maakte haar echt razend. Het  leek de eerste dag  iets te doen, maar al snel bleek er geen verandering te zijn. Sterker nog: ze is  alleen maar meer overstuur als ze daarin ligt. Ze ligt nu dus weer in een gewonen slaapzak. Ja, ze maait wat met haar handjes, vooral 's avonds. Dan is ze moe en houdt zichzelf wakker. Ik geef haar dan een speen en  als ze echt goed moe is helpt dat.  Veel baby's hebben een huiluurtje en mijn dochter heeft die aan het begin van de avond. Verder is ze heel erg bezig met haar duim zoeken dus ik heb sterke  hoop dat als ze die heeft ze rustiger wordt.
groetjes, Diane

oh ja, ik vond en vind het ook zielig om haar zo in te pakken. Ze ligt toch ook geregeld wakker te zijn in bed en dan ligt ze echt haar handjes uit te proberen.  Ze ligt toch wel een  flinke tijd per dag in haar bed.  

Terug
Bovenaan