Wie heeft er ervaring met de timingmethode?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben heel gelukkig met mijn twee zoontjes en zijn nu aan het proberen om zwanger te raken van ons derde kindje!

Ten eerste... natuurlijk een lekker gezond kindje dat staat voorop. Een lekkere ventje erbij zou super zijn maar stel nou dat het te beinvloeden zou zijn. Waar zou ik dan voor gaan? Hmmm toch proberen zwanger te raken van een meisje. ik las op internet dat je door het vrijen na de NOD tot 2/3 dagen voor de ovulatie meer kans hebt op een meisje en als je een jongetje wilt dat je juist net voor de ovulatie en tijdens moet klussen.

We hebben zoiets... proberen waard! Lukt het niet, even blij!

Wie heeft hier ervaring mee?

Hoi Heitje,
Ik ken die methode ook, maar heb het nooit geprobeerd! De eerste van mij is een meid, en in die ronde hebben we maar 1x gevreeen op de dag van de positieve ovulatietest. We waren toen al 13 rondes bezig en niet meer zo enthousiast in bed. Het werd een meisje!
De theorie is gebasseerd op de wetenschap dat 'meisjes'spermacellen langer leven en langzaam zijn en 'jongens'cellen sneller zwemmen, maar korter leven...
Mijn schoonzus heeft het wel geprobeerd, wilde heel erg graag een meisje, maar ze is nu toch wel erg gelukkig met twee knullen!
Ik had ook altijd een lichte voorkeur voor meisjes en ik was zelfs heeeeel even een klein beetje teleurgesteld toen onze tweede een jongen bleek te zijn. Nu ben ik superblij dat ik van allebei  een heb.
Ben heel benieuwd of die methode bij jou wel gaat werken, wie niet waagt, die niet wint.
Gr Jeni

PS je schijnt trouwens ook (amerikaanse) dieeten te hebben die je kansen op een meisje danwel een jongen kunnen verhogen, maar dat heb ik altijd met een korreltje zout genomen

Hoi Jeni,

Bedankt voor je berichtje! Ik heb inderdaad ook van die dieeten gelezen maarrr... dat gaat mij ook net iets te ver! Als je al een gezinnetje hebt is het zo moeilijk om ook nog eens een dieet te volgen. En, ik geloof er eigenlijk ook niet zo erg in!

5 april zal ik wel merken of ik zo en zo zwanger ben en dan maar afwachten!

Jij ook succes he!

Heitje

Hoi heitje!

Ja ik heb er wel van gehoord en er zijn erbij die zweren dat het werkt!
zelf ben ik me er een btje in gaan verdiepen en geloof ik er niet in. Ik ben er namelijk op internet dmv een docufilm achter dat het vrouwelijk lichaam de zaadjes vasthoud en dan iedere paar uur wat los laat voor het geval er een eisprong is! dus al zouden die zaadjes sneller zijn kan het zijn dat ze later worden losgelaten.. daarbij komt dat deze theorie net als die van de dieten niet bewezen zijn! Je hebt gewoon 50% kans op een jonge of een meisje! maar aan de andere kant baat het niet schaadt het niet!
Dat je maar gauw zwanger mag worden van een gezond kind(misschien een meid)

Liefs Jazzie

Terug
Bovenaan