wie heeft er ervaring met Difraxbeker?

Hallo,

Mijn zoontje drinkt nog uit zijn tuitbeker. Hij kan met hulp wel uit een gewoon bekertje drinken maar als ik hem zelf z'n gang laat gaan loopt het via z'n mondhoeken zijn trui in!!
Nu heb ik van Difrax van die bekers gezien waarbij er eensoort ronding aan de bovenkant zit waardoor ze de beker niet helemaal hoeven te kantelen.
Weet iemand of dit echt werkt?
Het maakt denk ik de overgang dan een stukje makkelijker.
Ik hoor het graag.

 
Hoi,

Wij gebruiken al heel lang voor beide kinderen een anti-lek beker met een rietje (bij de Etos te koop) deze werkt heel goed en door een rietje drinken is ook heel goed voor de ontwikkeling van de mondspieren.
 
sinds dat onze dochter 9 maanden is drinkt ze uit een "flip-it"beker .een beker met een rietje dat werkt goed .nu ze 2 is krijgt ze ook drinken uit een gewone beker aan geboden,maar drinkt ze op de speelzaal nog steeds uit de rietjesbeker
 
Hoi,
De difrax beker met zo'n rare kromming heet officieel: een beker met neus-uitsparing. Als je de beker aan je mond zet, dan hoef je het hoofd niet zo veel te kantelen omdat er extra ruimte is voor de neus. De gebogen rand kan je kind helpen de lippen beter en makkelijker aan de rand te plaatsen. Maar dat kan ook heel makkelijk bij andere bekers met een dikkere en iets gebogen rand.
In mijn werk in het verpleeghuis (ben logopedist) gebruik ik deze bekers (dan niet in de felle Difrax kleuren...) bij cliënten  met slikproblemen. Doordat de neusuitsparing in de beker zit, hoef je je hoofd niet zo ver te kantelen en dit zorgt voor minder verslikken. Met je hoofd achterover slik je namelijk moeilijker dan met het hoofd in "normale" houding.
Dat het drinken langs de mondhoeken bij je zoontje loopt heeft denk ik meer te maken met een "doseer-probleem": te snel en te veel willen. Een dikkere drank in de beker (bijvoorbeeld karnemelk, yoghurt of zelfs  dunne pap) kan je zoontje helpen om makkelijker te doseren. Dit stroomt veel minder snel dan dunvloeibare dranken. De genoemde beker zou kunnen helpen om op den duur over te stappen op een gewone beker. Ze zijn niet heel erg duur, een miskoop zal het dan niet zo snel zijn.
Mijn zoontje is nu 18,5 maanden en drinkt een paar keer per dag uit een gewone beker en drinkt ook uit de rietjesbeker van Nuby. Hiervoor heeft hij eerst uit een pakje met rietje gedronken om de techniek te leren. Het drinken uit de beker levert hier ook nog wel knoei-taferelen op, maar dit wordt op den duur wel beter.
Veel succes!!

Groetjes Marieke
mv Stan
 
Terug
Bovenaan