Wie heeft er ervaring met een catheter? en wil dit met me delen?

hoi meiden,

ik krijg bijna een keizersnede en ben benieuwd hoe dat zit met de blaascatheter? krijg je die nou voor of na de ruggeprik, het lijkt me namelijk nogal ongemakkelijk..en hoe brengen ze die dan in?
hopelijk is er iemand die mijn vragen kan beantwoorden....

grooetjes inga

Hi Inga,

Ik kan je alleen mijn ervaring vertellen, ik weet dat die niet voor iedereen hetzelfde zal zijn.

Afgelopen april ben ik via de keizersnede bevallen van onze zoon. Ik kreeg dus ook een cathether en die werd voor de ruggeprik ingebracht. Ik vond het niks voor stellen. Je moet proberen goed te ontspannen! En dat kon ik (doe al een tijdje aan yoga en heb zwangerschapsyoga gedaan). Datzelfde geldt ook voor de ruggeprik op zich. Ook daarbij goed ontspannen.

Ik was wel blij met de cathether, nu hoefde ik niet meer elk uur naar het toilet :) Elk nadeel heeft zijn voordeel, zeg ik maar!

Heel veel sterkte met je bevalling.

Gr. Tamara.

Ik ben 1,5 jr geleden met een kz bevallen en heb hem ook voor de ruggeprik gekregen.de ruggeprik kreeg ik op de ok en 10 min later was mijn zoontje er.Ik vond het heel onprettig het inbrengen maar niet pijnlijk.het buisje is ook maar zo minimaal.Het allervervelendste is dat je je onderkant weer moet laten zien maar ja.Ik denk maar zo die zusters zien niet anders.Ik vond het wel prettig dat er 2 zusters waren voor de kz van opname tot de ok.Dit waren steeds de zelfde heel vertrouwd.

Hoi!

Toen ik aan het bevallen was, hebben ze mijn blaas geleegd met een catheter om de ontsluiting te bevorderen. Ik voelde er weining van. Was zo gepiept! Succes!

Hoi Inga,

Ik heb in juni 2005 een keizersnee gehad en ik voelde helemaal niks van de catheter terwijl ik voor de bevalling kei bang was voor prikjes en bloedprikken.

groetjes mama van Emir en 13 wk 4 dg zwanger van ons 2e wondertje

Ik heb tientallen onderzoeken gehad naar blaas en nieren met katheters en het ligt veel aan de persoon die hem inbrengt en KAN en MOET pijnloos kunnen (misschien beetje ongemakkelijke positie hihi) als het echt pijn doet kunnen ze het gewoon niet is mijn ervaring want geloof me na zoveel ziekenhuis bezoeken kan ik me heel goed ontspannen maar degene die hem inbrengt bepaalt of het pijn doet (scherp gevoel) het enige wat ik altijd naar vind is er na plassen (dat brandt dan een beetje) maar als je eenmaal hebt geplast is het meestal weer okay!

Terug
Bovenaan