wie heeft er ervaring met een fietskar die ook te gebruiken is als wandelwagen

hallo.

de titel zegt het eigenlijk al.
ik heb nu een duo wagen, mijn dochter net twee zit dan voorop en de kleine meid van 12 weken ligt dan achter haar.
maar ik vind de wagen erg zwaar duwen, vooral als de weg een beetje scheef loopt, dan moet je erg veel kracht zeten om tegen te sturen.

nu ben ik aan het denken om z'n fiets kar te kopen die je ook kan duwen.
maar nu zoek ik eerst ervaring van andere die ook z'n kar gebruiken.
duwt dit ook zwaar, en hoe is het met fietsen.

en welke merken hebben jullie, zou een wagen van de bouwmarkt ook goed genoeg zijn?

groetjes henny
 
Ik ben een zeer tevreden fietskargebruiker.

We hebben een Kidcar bikebuggy, dat is geen goedkope fietskar, maar wel een hele fijne. Ik heb hem in oktober gekocht en ook nu het winter is wordt deze veel gebruikt. Onze dochter kan pas sinds kort zelfstandig gaan zitten en heeft tot die tijd in de maxicosi er in gezeten. Dat gaat prima!. Mijn oudste zat dan achterop de fiets bij mij of liep mee.

Het aan en afkoppelen is heel makkelijk te doen en dan loop je er zo mee weg. We gebruiken hem vooral veel om naar de dierentuin te gaan of naar het centrum.

Nu onze jongste goed kan zitten gebruik ik hem ook steeds vaker als duo-kinderwagen. Zeker als het voor onze oudste te ver is om te lopen dan kan hij lekker even gaan zitten.

Als je naar een kar gaat kijken moet je wel goed kijken naar het gebruiksgemak en naar het ombouwen tot wandelwagen. Sommige wagens moet je nl op zijn kop houden om om te bouwen. Ook is de breedte van belang. Als je er niet mee door een deur (of de poort van je tuin) kan het wel eens heel lastig zijn.

Ipv een maxicosi kun je ook een babyschaal voor de baby gebruiken, dan kunnen we wel twee kinderen naast elkaar in.

Het enige nadeel vind ik de breedte van de kar. Je kan in winkels er soms niet goed bij als je het vergelijkt met een gewone kinderwagen of buggy, maar dat valt weg tegen het plezier dat ik er van heb.

 
Hoi,
Wij hebben de croozer. Een heerlijke kar met buggywiel èn joggerwiel. Het laatste wiel is heerlijk voor langere wandelingen en op het strand loopt hij heerlijk.
Je hebt de kar in 1 en 2 pers. uitvoering. Wij hebben de 1 pers., omdat we anders niet in onze tuin konden komen, die is nl. wat smaller dan de gemiddelde kar.
 
Terug
Bovenaan