wie heeft er ervaring met een medicijn wat bv stopt (Parlodel)

Heb 9 mnd bv gegeven, mijn zoon begint met bijten dus wil er nu vanaf. Afgebouwd tot 1 voeding maar hou harde plekken in mijn borsten. Beetje kolven helpt niet, ben als de dood voor borstontsteking. Heb medicijnen gevraagd aan ha, maar er staat in de bijsluiter dat je maag/darm klachten KAN krijgen. Ben bang voor overgeven dus durf nu eigenlijk niet te beginnen maar wil dus ook geen borstontsteking krijgenen echt stoppen met bv. Iemand ervaring hiermee. Ofwel met de medicijnen ofwel met harde plekken die misschien wel vanzelf weg gaan?

groetjes sylvia, mama van Liselotte 4 jaar en Daniël 9 mnd.

hoi hoi.
ik heb van de huisarts dostinex gekregen van de huisarts voor het acuut stoppen van bv.
een strakke bh dragen en  NIET meer kolven.door te kolven blijft het melk aanmaken.
het was een paar dagen pijnlijk maar ik ben er wel vanaf.
als er veel spanning en harde plekken waren ging ik dat onder de douche weg masseren.
ik keek mijn borsten goed na,en heb ook geen ontsteking gehad.
heel veel succes.

Daar ben ik weer,

Maar als ik niks doe krijg je toch borstontsteking?
Met de site van bvn heb ik niet zoveel, daar hebben ze het over dat je borst helemaal leeg gedronken moet worden anders krijg je b.o.
Zolang je je borst blijft legen blijf je aanmaken dus dat is zeker geen optie. Wat het advies van de vorige mevrouw betreft daar schrik ik toch wel van, heb idd lang gevoed dus ben nu weer angstig voor wat zij zegt. Nu weet ik het echt niet meer, hoop dat er nog meer mensen reageren wat betreft zonder medicijnen stoppen. Ben ook niet zo van de medicijnen maar een kat in nood..............

Ik begrijp wel dat je niet  wilt kolven omdat je anders weer blijft aanmaken, maar de melk moet toch uit je borst. En het wordt steeds minder en je hoeft dan waarschijnlijk ook steeds minder te kolven. Maar de melk moet toch uit je borst, je kunt het er niet in laten zitten. Je moet het afbouwen...

Succes! Groetjes, Marisa

Hai,

Volgens mij moet je gewoon toch kolven...
Je baby haalt namelijk altijd veel meer uit je borsten dan je kolf, dus je afname wordt dan zowiezo al minder. En zo kan je het kolven weer minderen-
ze adviseren één voeding per week.
Ik merk het altijd als ik een paar dagen weg ben geweest, dan wordt mijn melkproductie meteen een stuk minder en klaagt mijn baby...
Masseren voor het kolven is altijd goed, of warmte, om de harde plekjes weg te krijgen.

Succes,
Sascha

ik ben zelf vorige week gestopt(moest)
maar ik heb niet gekolft. en alle melk is uit mijn borsten.
misschien moet je nog even je huisarts bellen bij mij zeiden ze niet afkolven want dan blijven je borsten melk aanmaken.
ik moest acuut stoppen en heb niet meer gekolft mijnborsten waren eerst even pijnlijk maar nu zijn ze weer in hun ouwe staat en er komt geen melk meer uit.
succes ermee

groetjes

Ook ik heb 9 mnd Bv gegeven. Ik ben na de laatse voeding gaan kolven, eerst met 1 dag ertussen en dan iedere keer een dag meer ertussen tot er 1 week tussen zat. Er kwam toen nog een heel klein beetje uit.
Heb nu 2 weken niet gekolfd en heb helemaal nergens meer last van.

Terug
Bovenaan