wie heeft er ervaring met een osteopaat

Hallo, wie heeft er ervaring met een osteopaat en wat waren de klachten bij je kindje? En zijn die klachten er dan al geweest vanaf dag 1 of zijn die pas later gekomen/verergerd?

Mijn kleintje huilde de eerste week nl amper maar is nu al 2 weken flink meer aan het huilen. Hij huilt na iedere dagvoeding, in de nacht slaapt hij redelijk goed. Kan een bezoek aan de osteopaat helpen? Ik heb nl het idee dat het niet iets met de wervels is aangezien hij de eerste week juist heel erg rustig is geweest?

Hoi,

Ik heb zelf geen ervaring met een osteopaat, maar heb er wel hele goede verhalen over gehoord.Je kindje hoeft niet perse last te hebben van een wervel, ook bij krampjes kan een osteopaat helpen. Ik zou zeggen; probeer het gewoon. Veel succes,
eline

Hoi Siesa,

ervaring met een osteopaat heb ik ook niet, maar mijn zoontje is ook nadat de kraamhulp weg was flink gaan huilen. hij bleek last te hebben van de caffeine. hij krijgt borstvoeding en ik dronk af en toe koffie.
je geeft aan dat je kindje steeds na een voeding huilt, dus kan het iets zijn wat je hebt gegeten of krampjes ofzo?
op het cb kunnen ze je misschien ook tips geven.
ik hoor veel goeds over een osteopaat, zelf ben ik er geen voorstander van, omdat ze ook met energiebanen van het kindje werken, ik vind dat een eng idee.

succes met alles.

gr floor

Ik denk niet dat krampjes zijn omdat het huilen echt begint zo gauw als ik hem in bed leg en als ik hem oppak dan stopt het huilen meteen. Tja, als ik het zo zeg dan lijkt het toch erop dat hij gewoon geen zin heeft om alleen in bedje te liggen..

Hoi,

Ik heb met mijn beide kids ervaring met een osteopaat en bij beide zat er ook een blokkade bij hun nek (wervel)  waardoor ze dus steeds huilden. Bij mijn dochter ben ik er terecht gekomen omdat zij toen een erge voorkeurshouding kreeg en heel misschien een helmpje moest en bij  Milan kwam ik goed op tijd. Hij kreeg trouwens wel al een lichte voorkeurshouding. Milan is een paar weken geleden voor t laatst geweest en de blokkade is nu weg. Toen hij voor t eerst was geweest en we klaar waren, viel hij als een blok in slaap...
Ik heb me laten vertellen door de osteopaat dat als ze blokkades hebben, dat ze dan ook last kunnen krijgen van darmkrampjes en spugen omdat dat bij die kleintjes nog allemaal in verbinding staat.
Maar goed, je kan het allicht proberen! Hoop dat je er wat aan hebt!
Gr. Esther

He Esther, bedankt voor je reactie. Hadden je kinderen vanaf dag 1 last van huilen etc of is dit ook in de loop van de weken erger geworden? Dit omdat Teun eigenlijk superrustig was in de eerste week. Groetjes!

Hoi Siesa,

Beide kids sliepen vanaf het begin niet goed. Bij hen kan het dan ook komen door de (snelle) bevalling. Dat kan daar ook weer mee te maken hebben als je een snelle of juiste een lange bevalling hebt gehad.
Merk je aan je kindje dat hij/zij een voorkeurshouding krijgt of niet?? Moet je kindje na alle dagvoedingen ook (veel) spugen? Lastig hè allemaal dat je niet weet wat het precies is. Je kan allicht een keer langsgaan bij een osteopaat. Bij Milan begon hij dan bij zijn nekje te voelen, maar voelde ook aan zijn buikje en darmpjes.
Groetjes, Esther

Las dat je nog had geschreven dat wanneer je hem na de dagvoeding neerlegt hij begint met huilen en zodra je hem oppakt weer rustig is. Slaapt hij onrustig of niet? Milan is namelijk een heel bewegelijk mannetje en ligt dus ook ingebakerd. Misschien dat dat nog een tip is...

Terug
Bovenaan