Wie heeft er ervaring met een Vruchtwaterpunctie?/

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Vorige week dinsdag heb ik om medische redenen een Vruchtwaterpuncite moeten ondergaan, ik heb hier op een trekkerige buik na weinig klachten van gehad.
Mijn vraag is wie weet hoe lang het miskraam risico ten gevolge van de punctie aanwezig is? morgen is het een week geleden maar ik blijf er onzeker over. De kleine is ontzettend dru k in mijn buikkie, dus die schijnt het allang weer vergeten te zijn!
Wie heeft dit ook mee gemaakt en heeft hier voo rmij een antwoord op?
Alvast bedankt,
Sarah (22 weken zwanger)

Hoi Sara,

Ikzelf heb dit in dec 2006 gehad. Had ook daarna een zeurend een trekkerig gevoel. Volgens mij (maar hang me er niet aan op), kan het binnen een week zo zijn dat het evt. fout gaat. Maar staat dit niet in een boekje die je in het ziekenhuis hebt gehad hierover? Ik kan me dat nl. wel herinneren. Hopelijk zal de uitslag van je punctie goed zijn, en je zwangerschap verder goed verlopen.

Groetjes, Kitty

Ook ik heb ervaring met een punctie 2 maal. de eerste 24 uur zijn eigenlijk het belangrijkst, daarna wordt het vruchtwater ook weer aangemaakt. Er bestaat een kleine kans dat het gaatje niet heelt. Maar dat gaat eigenlijk vrij snel en als het niet goed was had je dat nu al gemerkt. Ze houden zekerheidshalve een week aan, maar zoals gezegd de eerst 24 uur zijn het belangrijkst.

ik hoop dat je een goede uitslag krijgt. Dit zijn niet zo een fijne weken om te wachten. Misschien krijg je de eerste 3 chromosomen na een week de rest moet wachten (maar dat kijken ze na een week ook na hoor, dus als daar iets mee is dan wordt je dat voorlopig medegedeeld. Sterkte

talke

Hoi Sarah,

Voor een miskraam hoef je nu niet meer bang te zijn! (Ik heb ook een punctie gehad).

Hoe is t nu met je? Ken je via het meiforum, vervelend dat wachten he?
Sterkte nog, ik duim voor je,
Liefs, eline

hallo!

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik heb inderdaad vrijdag de voorlopige uitslagen gehad, dat ging over trisomi 12 , 18 en 21 en alles was goed. Nu nog twee weken wachten op de rest. Op de een op andere manier heb ik er een goed gevoel over...
Ik heb geen boekje mee gekregen in het ziekenhuis ( het moest ook allemaal snel snel). en ik heb verder wel wat gegoogled, maar daar staan ook verhalen op die je liever niet wil lezen dus doe ik dat ook maar niet.
Ik vond het best heftig die punctie, niet eens qua pijn maar emotioneel. Ik ben iedere keer bang om vruchtwater te verliezen of wat dan ook........let dan ook veel op mijn vochtverlies....maar ja daar kan je jezelf ook gek mee maken. Ik lees dat vruchtwater helder is......mijn afscheiding is ook wel een helder?!?!Herken je vruchtwater meteen als je het verliest?? Sorry voor al mijn vragen..maar ben ook zo onzeker!! Ben blij als die kleine in mei heerlijk in mijn armen ligt! En hoop dit voor jullie allemaal!
Liefs en bedankt!
Sarah

hallo
lijkt me wel eng dat onderzoek
denk dat ik zelf ook nog moet brrrrrr
groetjes pinguin11

Terug
Bovenaan