wie heeft er ervaring met elektrisch kolven en e.v.t. 2e handse kolven????

He hallo,

Ik ben sinds een tijdje opzoek naar een elek.kolf, want ik word zo moe van de handkolf en heb erg last van me rug. Ook weet ik altijd zeker dat er nog meer dan de helft in mijn borsten achterblijft en dat wil er niet uit met die handkolf.

En heeft iemand ook ervaring met een 2ehands elek.kolf??? Ik zat er over na te denken om een 2e hands te kopen, zo'n dubbelzijdige ofzo??? Handig en verstandig of niet. Heb namelijk niet erg veel te besteden.

Groetjes Nadine moeder van Anouk 4,5 maand.

Hoi Nadine,

Ik heb zelf geen ervaring met tweedehands elek. borstkolf. Ik heb hem nieuw gekocht. Maar toen ik hem niet meer gebruikte heb ik hem op marktplaats kunnen verkopen. Ik denk dat je hele goede tweedehands elek.borstkolven gerust kunt kopen op marktplaats o.i.d. Je kunt altijd kijken of er iemand uit de buurt eentje te koop heeft, zodat je voordat je hem daadwerkelijk koopt even kunt bekijken en kijken of hij het ook doet. En een nieuwe kolf moet je ook uitkoken dus dat doe je ook bij een tweedehandje !!

Succes met je aankoop !!

Een elektronische kolf is echt fijn (je kunt de standen regelen  en krijgt geen lamme hand)  en zeker die met 2 tegelijk, dat scheelt aanzienlijk in tijd. Ik heb hem ook tweedehands en een vriendin van mij heeft hem ook geleend. Kan goed hoor. Je kookt toch alles uit. Wel zou ik hem even aanzetten als je hem gaat ophalen om te kijken hoeveel geluid hij maakt. Dat verschilt nogal eens per kolf. Ik heb de medela mini en die gaat wel qua geluid (niet heel zacht, maar ook niet hard).
Groetjes Veerle

Hai,

Kijk even bij http://www.borstvoedingsforum.nl daar staat een poll over welke kolf het beste bevalt. Altijd leuk om even te kijken welke kolf de andere moeders graag gebruiken.

Hou bij de aanschaf van een tweedehandse electrische kolf (zeker de goedkopere) rekening met spruwgevaar. Bij een aantal kolven kan de melk bij het motorgedeelte komen en het motorgedeelte kan je dus NIET uitkoken! Een aantal kolven is daardoor niet geschikt om tweedehands aan te schaffen. De medela mini electric (enkel) is daar één van. Heb je een kolf waar de "zuiglucht" via slangetjes naar je borstschelpen geleid wordt, is het risico op spruw al een stuk minder.

De mini electric is trouwens (ook dubbelzijdig) niet zo'n verstandige om tweedehands te kopen.... dit omdat het motortje maar een beperkt aantal branduren heeft en de zuigkracht aanzienlijk verslechterd kan zijn.

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere borstvoedende ouders doe ik bij http://www.borstvoeden.net

Hai Nadine,

Zelf heb ik vorige week via Marktplaats een 2e hands kolf van Wedela gekocht. Het flesje en onderdelen die erbij zaten had ik nog omdat ik er een keer een gehuurd had.
Hij maakt een irritant geluid, maar doet het verder prima het kost me helemaal geen moeite.
groeten
Renée

Hoihoi, ik heb een 'Medela mini electric plus'. Nieuw kost ie 125 euro. Ik ben er erg tevreden over. Vooral ook omdat ie dubbel is, dus dat scheelt echt tijd! De moedermelk komt niet in aanraking met het motor-gedeelte, dus heel hygienisch.
Zelf zou ik niet zo gauw een tweede hands kopen, maar als ik het zou doen zou ik dan alleen het motortje gebruiken en bij de thuiszorgwinkel een nieuw setje flessen kopen. (kost denk ik 25 euro). Zo heb je voor het gedeelte dat met de melk in aanraking komt tenminste iets hygienisch. Uitkoken moet ook voldoende zijn, maar voor mijn gevoel zou ik het toch nieuw kopen.
Succes met je aankoop!
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan