wie heeft er ervaring met flesvoeding op verzoek??

A

Anoniem

Guest
ik ben helaas overgegaan naar flesvoeding .
ik heb een dochtertje van 12 weken en die dronk voorheen altijd de borst op verzoek (ze kwam goed aan)

anderhalf week geleden is ze opgenomen geweest ivm hoge koorts door afwezigheid en diverse onderzoeken heb ik haar niet altijd kunnen voeden waren zo druk in de weer ,dat mijn bv enorm terug liep.
Omdat ze dus nu erg goed moet gaan eten zijn we dus overgestapt naar flesvoeding.
Maar vind het een beetje moeilijk om me aan de schema te houden (lees het op het pak van de flesvoeding)dat ze ongv 5 voedingen van 150 a 180 moet zitten ?? nou dat gaat ze echt niet reddenn het is te veel en vermoeiend voor haar. sinds eergisteren drinkt ze dus flesvoeding maar ik moest niet meer dan 90 cc geven (ik weet het is veel te weining) maar ik was al blij dat ze wat dronk omdat ze in eerste instantie helemaal geen fles wou ,ik heb haar vanmiddag ook 90 gegeven en die dronk ze op ik maakte dan 120 klaar en keek dan wat ze dronk en het was iedere keer 90 .
Net heb ik haar toch wakker gemaakt en ze dronk prompt 110!!! super dus    

maar ik wil haar op verzoek gaan voeden denk ik ,ik lees veel positieve verhalen (ik heb altijd snachts door kunnen slapen   ze sliep klokje rond bijna)

dus wanneer mijn 12 weken oude dochter zich meld   hoeveel moet ik haar dan geven?? tussen de.... uur en ..... uur

ik hoop dat iemand dit verhaal noog snapt   hahaha

ik hoop reacties te krijgen

gr een gelukkige mama van 2 meiden

hallo,

mijn dochtertje is inmiddels 19 weken en wij hebben altijd gevoed op verzoek. Eerst bv en later flesvoeding. Onze gedachte was altijd als ze de fles (3 voedingen achter elkaar) leeg drinkt krijgt ze te weinig en maakte wij meer voeding aan, ze dronk dan de fles niet meer leeg net als jouw kindje maar dan heeft ze nooit te weinig.
onze meid was 4 weken te vroeg geboren en een klein meisje 2370 gr inmiddels is ze uitgegroeid tot een mollige baby:)
als ik jouw was zou ik hetzelfde voedingschema aanhouden als toen je nog bv gaf alleen nu de fles geven inplaats van bv

succes

Hoi gelukkige mama,

wat zal dat schrikken zijn geweest, toen je dochter ziek werd! Ik hoop, dat ze snel weer helemaal de oude is.

Lars zat met 12 weken op 5 voedingen van 180 ml water + 6 schepjes Nutrilon. Hij kwam toen nog wel 's nachts, maar hij is vanaf het begin een flinkerd geweest en kon de nacht daardoor niet overbruggen.
Onze voedingstijden waren ongeveer: tussen 4.00 en 5.00 / tussen 8.00 - 9.00 / tussen 12.00 - 13.00 / tussen 16.00 - 17.00 / tussen 23.00 - 24.00

We hebben gemerkt, dat Lars eens in de zoveel tijd weer een ander ritme aanneemt, waardoor de voedingstijden veranderen. Hij is nu bijna 8 maanden en slaapt  zoveel, dat we dagelijks een voedingsmoment missen. Ach nou ja, hij is zo'n flinkerd, hij kan het hebben.

Geniet van je prachtige meiden!

Groetjes, Marijon

hallo dames bedankt voor jullie berichtjes

peach mijn dochtertje is ook geboren met 36+3 dagen en ze was 2140   gram en 45 cm

ze is nu 5300 gram dus ook niet slecht toch??

hoeveel weegt jou mollige baby??

ik moet zeggen dat ik gewoon de borst geef   wanneer ze wilt (zo produceer ik weer melk) en om 09.00u smorgens geef ik wel een flesje en drinkt ze ongv 100 cc   en zo rond   12u weer een flesje   daarna   krijgt ze de borst op verzoek door eventjes geef borstvoeding te geven smiddags tussendoor         (soms hoor) produceer ik later op de dag veel meer   .
ik heb haar om half 5 gegeven en ze dronk 140 cc!!!!   eerst gewogen (op weegschaal van thuiszorg) en daarna NA het voeden .

het gaat uitstekend!   dus ik denk dat ik eht zo aanhoud   ze valt niet af maar komt alleen maar bij   en ze is alert goede poep/plasluiers

hoi gelukkige mama,

Blij te horen dat het weer goed gaat!!!!!!
Ik heb ook een hele tijd fles en bv samen gegeven dit omdat ik te weinig voeding had.En zoals gezegd ons meisje groeit goed.

Ze woog met 16 weken 5210 gr en was 56 cm. Met geboorte net als jouw kindje 45 cm. Ze is nog wel klein voor haar leeftijd maar gaat goed met de groeicurve mee alleen steeds een beetje kleiner als gemiddeld.........
En voor ons een mollige baby,dit omdat ze lang klein is gebleven,dit omdat ze met 5 dagen het rota virus heeft opgelopen in het ziekenhuis waar we lagen :-((( daardoor de eerste weken bijna niet gegroeid. met 16 dg mocht ze naar huis en toen woog ze 2410 gr dus net boven geboortegewicht.

Inmiddels eet ze al fruit en sinds 3 dagen groente begint ze steeds lekkerder te vinden :))))
je ziet ook met een langzame start komt het allemaal goed :)))

hoi peach 70

ja het gaat hier prima ze is nu 12 weken en 57 cm en weegt nu 5300 gram geboortegewicht 2140 dus dat is volgens mij wel goed.

het drinken uit fles en borst gaat wel goed de fles geef ik wel maar niet om bepaalde tijden wel wat uurtjes ertussen natuurlijk maar de borst   krijgt ze om elke kreet ha ha ha.

mijn dochtertje mocht eigenlijk meteen mee naar hui maar ze zag wat geel en mocht   toen na 2 dagen naar huis voordat ze naar huis mocht hebben ze nog wat bloed geprikt en helaas was haar bilirubine gehalte niet goed en moest ze nog 1 dagje blijven.
in totaal 3 dagen.

op zich valt eht wel mee natuurlijk is niks vergelijken   4 jaar geleden is mijn oudste met 32+3 dagen geboren   een pre-dymatuurtje   NU ZEKER NIKS MEER VAN TE ZIEN zit heerlijk in groep 1 en gaat na de vakantie naar groep 2

en idd ik vind de jongste nu ook lekker mollig (dun vond ik haar ook niet om te zien toen ze geboren werd )   andere kindjes zullen met 12 weken vast wat zwaarder zijn en molliger maar ach..... mollig zijn is   leuk om te zien   maar vinden de baby's dat ook       die van mijj is   lekker lenig hahah

Terug
Bovenaan