Wie heeft er ervaring met het draaien van de baby door de gyn??????

Hallo Meiden,

vandaag weer op controle geweest  bij de gyn, kleine ligt nog in een stuit, moet er nu over na gaan denken om de kleine te laten draaien. Er er is nog een kleine kans dat  ze   uit zichzelf gaat draaien (hopen we natuurlijk op).

Heeft iemand ervaring, heb al wel wat gelezen en neig er nu naartoe om het niet te laten draaien en voor een keizersnee te gaan.

Groetjes Anne
Mama van Levi en?????

Hi,
Lastig zeg! Ik hoop voor je dat de beeb nog draait. Ik heb geen ervaring maar er al wel een beetje over nagedacht..er was twijfel of ons kleintje wel goed lag nl maar dat bleek wel zo te zijn. Als dat niet zo zou zijn geweest was ik denk ik niet voor draaien gegaan. Ik heb daar een aantal negatieve dingen over gehoord in mijn omgeving: erg pijnlijk, risico voor het kindje en ik ken iemand bij wie het uiteindelijk lukte en ze nog niet bij de auto was of het kind alweer in stuit voelde draaien. Wat ik denk ik wel zou hebben geprobeerd is een stuitbevalling; bij ons is er geen aanleiding om aan te nemen dat we een groot kindje krijgen, mijn bekken is ruim genoeg, is tweede kindje en ik heb zoiets van; ik kan het proberen, het kan altijd nog een KS worden. Nu heb ik wel een gemakkelijke eerste bevalling gehad, dus misschien makkelijk praten. Ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen.

Sterkte met je keuze!
Liefs,Marcia mv Puck en 36,1 w zw

Ik heb ook geen ervaring met draaien, maar wel met een keizersnede.

Ik zou persoonlijk nooit vrijwillig kiezen voor een keizersnee (wat moet dat moet natuurlijk!) omdat je je kindje niet meteen na de bevalling bij je krijgt. Kan wel meer dan een uur duren. Eerst moet je gehecht en je kindje onderzocht. Het lijkt me zo heerlijk als je  de kleine meteen op je borst krijgt!
Het herstel van de keizersnede is ook zwaarder natuurlijk, maar is mij 100% meegevallen.

Ik wilde je dit toch meegeven, omdat ik niet wist of je aan dit negatieve punt van een keizersnede had gedacht!

Sterkte met het maken van je keuze!

Groetjes ANnemiek

Hoi Anne,

Ik ben het het februari forum en lees hier ook altijd mee!
Onze donderstraal was op het laatst in stuit gedraaid, en met overleg met de gyn had ik wel besloten een draaipoging te doen, aangezien ik genoeg vruchtwater heb!
Afgelopen woensdag naar het ziekenhuis...bleek hij/zij toch uit zichzelf weer goed gedraaid te zijn!

Dus uiteindelijk was het bij mij niet nodig, tenzij die nog nog draait.. maar ik hoef pas volgende week donderdag terug op controle dus afwachten!!

Mocht de kleine alsnog in stuit terug draaien en draaien gaat niet meer, dan zou ik voor een stuit bevalling gaan!
Aangezien mijn eerste bevalling goed ging, de uitdruivingsfase van onze dochter was maar 4 minuten...waaronder maar 1x persen en ze was er al uit, durf ik dat zelf wel aan!

Overleg met je gyn de voor en nadalen van een stuitbevalling.
Hopenlijk draait jullie kindje ook nog uit zichzelf goed!!

Succes

Groetjes Elise mv Merel en ? (38.2 wkn)

Heej Anne,

We zitten in hetzelfde schuitje lees ik...
Ik ben ook afgelopen donderdag bij mijn laatste controle van de verloskundige geweest, en ze lag ook nog steeds in een stuit...Dus morgenmiddag mogen wij ook naar de gynaecoloog....Zelf heb ik al besloten om niet voor een draaipoging te kiezen, mede omdat ik er geen goeie verhalen heb gehoord en nog niet eentje bij wie het uiteindelijk gelukt was...Zelfs hier nog niet....
Je moet zelf goed nadenken over wat je wilt, ik was zelf een stuitligging net als mijn dochtertje nu, haha zo moeder zo dochter..., en ik ben met een gewone bevalling ter wereld gekomen...Volgens mijn moeder een makkelijke bevalling tegenover mijn broer die gewoon ter wereld is gekomen...
Zelf ga ik voor een keizersnede kiezen, niet dat mijn eerste bevalling zo een abnormaal was, tenminste vond ik zelf niet maar heb natuurlijk ook geen vergelijkingsmateriaal... :-s... Maar ik had wel een knip en best veel bloed verloren waardoor ik ook meer dan een week gewoon plat in mijn bed heb gelegen...
Met een keizersnede moet je ook kalm aan doen en veel rusten in het begin, maar hier hangen dus minder risico's voor het kindje aan...En een gewone bevalling kan uiteindelijk alsnog in een keizersnede eindigen...Buiten dat heb je ook nog kans dat je mss twee weken over tijd bent, en een keizersnede doen ze altijd voor de uitgerekende datum ;-) Niet dat dat mijn hoofdreden is, maar ik ben het nu toch wel beu dat rondlopen met zo een dwars kind ;-))....

Heel veel succes met je keuze!!
Laat je weten wat je gaat doen??

Groetjes
Tamara

Ik heb hier bij de vorige zwangerschap over na moeten denken. Gelukkig is mijn dochtertje toen zelf gedraaid. Maar mijn keuze was een keizersnee geweest. Daar zitten de minste risico's aan vast voor de baby.

groetjes Mariska

Hallo Meiden,

bedankt voor jullie reactie's.
Ik hoop dat mijn kleine ook nog uit haarzelf gaat draaien, maar mocht het niet zo zijn. Dan wordt het niet draaien en een keizersnee.

Groetjes Anne
Mama van Levi en ?????

Terug
Bovenaan