Wie heeft er ervaring met het draaien van de baby door de gyn??????

Hallo Meiden,

vandaag weer op controle geweest  bij de gyn, kleine ligt nog in een stuit, moet er nu over na gaan denken om de kleine te laten draaien. Er er is nog een kleine kans dat  ze   uit zichzelf gaat draaien (hopen we natuurlijk op).

Heeft iemand ervaring, heb al wel wat gelezen en neig er nu naartoe om het niet te laten draaien en voor een keizersnee te gaan.

Groetjes Anne
Mama van Levi en?????

Hi,
Lastig zeg! Ik hoop voor je dat de beeb nog draait. Ik heb geen ervaring maar er al wel een beetje over nagedacht..er was twijfel of ons kleintje wel goed lag nl maar dat bleek wel zo te zijn. Als dat niet zo zou zijn geweest was ik denk ik niet voor draaien gegaan. Ik heb daar een aantal negatieve dingen over gehoord in mijn omgeving: erg pijnlijk, risico voor het kindje en ik ken iemand bij wie het uiteindelijk lukte en ze nog niet bij de auto was of het kind alweer in stuit voelde draaien. Wat ik denk ik wel zou hebben geprobeerd is een stuitbevalling; bij ons is er geen aanleiding om aan te nemen dat we een groot kindje krijgen, mijn bekken is ruim genoeg, is tweede kindje en ik heb zoiets van; ik kan het proberen, het kan altijd nog een KS worden. Nu heb ik wel een gemakkelijke eerste bevalling gehad, dus misschien makkelijk praten. Ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen.

Sterkte met je keuze!
Liefs,Marcia mv Puck en 36,1 w zw

Ik heb ook geen ervaring met draaien, maar wel met een keizersnede.

Ik zou persoonlijk nooit vrijwillig kiezen voor een keizersnee (wat moet dat moet natuurlijk!) omdat je je kindje niet meteen na de bevalling bij je krijgt. Kan wel meer dan een uur duren. Eerst moet je gehecht en je kindje onderzocht. Het lijkt me zo heerlijk als je  de kleine meteen op je borst krijgt!
Het herstel van de keizersnede is ook zwaarder natuurlijk, maar is mij 100% meegevallen.