wie heeft er ervaring met inleiden d.m.v. gel of pillen?

de bevalling van mijn 2e kindje kan nu elk moment beginnen want ik ben inmiddels 4 dagen overtijd. ik moet maandag naar de gyneacoloog als de baby er nog niet is.als de baby er een week later nog niet is zal ik worden ingeleid. daar zie ik erg tegenop omdat ik bij mijn 1e ook werd ingeleid. dit gebeurde met een infuus en ik had rugweeen en die kwamen achter elkaar zodat ik er geen pauze tussen voelde. op een gegeven moment raakte ik in paniek ervan en had ik het gevoel dat ik zou gaan hyperventileren en flauw zou vallen. ik kreeg toen een verdoving d.m.v. een prik in mijn been. nu wil ik vragen of iemand ervaring heeft met inleiden met gel en/of pillen  en of dan de weeen ook zo steil zijn en in elkaar overlopen. ik hoor van andere moeders die ook een bevalling hebben gehad waarbij ze zijn ingeleid met een infuus dat zij dezelfde ervaring ermee hebben als ik. ik ben erg benieuwd of inleiden met  gel en/of pillen  hetzelfde effect heeft.

Gel of pillen worden gebruikt als de baarmoedermond nog niet rijp is. Om te bevallen moet de baarmoedermond een zekere mate van zachtheid hebben. Als dat nog niet zo is en de arts vindt het onverantwoord als de zwangerschap blijft bestaan zul je dus de baarmoedermond  moeten weekmaken. Dat gebeurt met gel of pillen. Als die aangeslagen zijn en je baarmoedermond zacht is geworden en er wat ontsluiting is, kunnen de vliezen gebroken worden en kan er, als het dan nog nodig is, een infuus worden gestart. Maar soms gaat het uit zichzelf door. En weeen die je uit jezlf krijgt zijn vaak beter op te vangen dan infuusweeen, al is het maat omdat je vaker een eigen houding kunt aannemen omdat je niet aan apparatuur vastzit.

Hoi,

Nou ik ben precies een maand geleden bevallen. Ik werd ingeleid met gel dat sloeg de eerste dag niet aan, en werd ik smiddags weer naar huis gestuurd. Savonds had ik weeen en zijn we weer terug naar het ziekenhuis gegaan, de volgende morgen kreeg ik weer gel en dat sloeg weer niet aan, en werd ik smidags weer naar huis gestuurd. Savonds hield ik het thuis niet meer uit, en zijn we opnieuw naar het ziekenhuis gegaan en heb ik daar geslapen. Smorgens dag 3 inmiddels, had ik precies 1 cm ontsluiting, en besloten ze mij aan het infuus te zetten, en toen binnen anderhalf uur ging ik van 1 cm naar 8 cm en kreeg ik persweeen, maar met 8 cm mag het er niet uit, dus een kwartier later is onze dochter geboren met een keizersnee!. Ik heb die gel niet als fijn ervaren omdat ze het inbrengen en daarna kijken of het aangeslagen heeft door middel van inwendig onderzoek wat niet zo fijn is. De tweede dag dat ik naar huis was gestuurd na de 2e gel behandeling kon ik nauwelijks lopen, had het gevoel dat ik een trap tussen me benen had gekregen zo veel pijn. Maaaaaaarrrrrrrrrr iedereen ervaart de gel weer anders, ik vond het verschrikkelijk.

Ann22

Hoi,

Ik ben ingeleid met een tablet. Nadat bij mij al ruim 24 uur de vleizen gebroken waren zonder dat er weeen waren, werd er een tablet ingebracht. Daar kreeg ik gelijk weeen bij. Na een uurtje kwam er ook een infuus bij, en toen ging het helemaal hard. Na 5 uur kon ik ze niet meer opvangen. Ik had pas 4 cm ontsluiting. Er werd besloten tot een ruggeprik. Daar heb ik ook weer een uur op moeten wachten. Maar dat was een verademing! Ik voelde de weeen wel, maar de pijn niet. Doordat ik me goed kon ontspannen had ik na nog eens 3 uur volledige ontsluiting. Maar dan gaat de verdoving uit! Na 2 uur kon ik gaan persen, en na nog eens  2 uur en 47 minuten is onze zoon geboren met de zuignap. Het was geen pretje, maar ook geen drama.
Sterkte, en ik hoop dat het voor die tijd nog gewoon begint!

Groetjes, Kat

hoi

ik ben ingeleid met gel met 38 weken i.v.m. 2ling zwngerschap en heb dit ook niet als prettig ervaren
bij mij sloeg de eerste keer wel aan.
s'morgens om 8 uur is de gel in gebracht en na een half uur meteen weeen. en die zijn dus heftiger als bij een spontane bevaling (vond ik tenminste). in het ziekenhuis noemde ze dit gelweeen en die zijn dus heftiger
ik had om de minuut weeen en maar geen ontsluiting
s'middags om 2 uur brak er een vlies van 1 baby maar nog steedts geen ontsluiting.
ook een infuus erbij maar wel weeen maar geen ontsluiting na 32 uur een ruggeprik dat was zoooooooooo fijn en maar 3 cm ontsluiting.
na 38 uur 5 cm onsluiting en een keizersnee
maar voor mij nooit geen gel meer (hoop ik ) wat ik had geen rust tussen de weeen en ben nog steeds boos dat ze niet eerder een keizersnee hebben gedaan   naar al die uren heb ik toch 2 mooie baby's en dat maakt alles weer goed

groetjes kristel

Ik kreeg van de gel wel wat weeén maar al met al ging toch alles weer moeizaam!
Dit was de tweede bevalling overigens...
Bij iedereen zal dit wel anders zijn!
Als het kindje moet komen dan word je in ieder geval niet naar huis gestuurd en dat vond ik wel fijn, naar huis  met alleen een zere onderkant lijkt me verschrikkelijk.
Groetjes Mascha

HOi,

Beetje late reactie: ben je inmiddels bevallen?

Ik kreeg pillen. De eerste sloeg niet aan, de tweede (vier uur later) wel na een tijdje. Ik kreeg trouwens eerst een ctg scan en een echo, daarna de pil ingebracht in de vagina, daarna weer een half uur aan de ctg. Twee uur wandelen of zo, wat we wilden, dan weer drie kwartier aan de ctg. Nou, bij de eerste pil en vlak na de tweede nog nooit zo'n mooie rechte lijn gezien: geen enkele weeën activiteit dus.  De vliezen braken om 16 uur (om 15:45 liepen we nog buiten en hadden we net iedereen gesmst dat het waarschijnlijk die dag niet meer zou komen) en onze baby werd om 19:30 uur geboren. Wel onwijs heftige weeën, die direct in elkaar over liepen, maar ik was blij dat het niet via een infuus hoefde en dat het zo snel ging.

Terug
Bovenaan