wie heeft er ervaring met insimineren?

A

Anoniem

Guest
hallo ik ben anoeska,

mijn man en ik zitten nu in ronde 11 in lopen in het ziekenhuis hier is gebleken dat mijn man trager zaad heeft, en in onze eerste onderzoeken bleek de samenlevingstest ook niet helmaal in orde, nu gaan ze nog een cycles bij houden en is dan weer de samenlevingstest niet in orde dan gaan ze insimineren.

zijn er al mensen met ervaringen hiermee?

hoi anoeska,

ik en me vriend zijn ook in t ziekenhuis geweest. mijn vriend heeft niet genoeg zaadcellen. bij mij zit alles goed. ik ben zondag geinsemineerd (IUI) en nu is het afwachten en hopen dat ik niet ongi word.
het insemineren deed geen pijn. voelde er niks van.

welke behandeling gaan ze bij jullie doen dan?
als deze IUI bij mij niet aanslaat dan gaan we over op ICSI.
mijn vriend heeft namelijk al ervaring hier mee, dat was met zijn vorige vriendin. maar helaas heeft zijn ex een abortus laten doen.

groetjessss debby

hallo jullie,

wat erg voor je vriend. maar hopelijk is het nu raak voor jullie ik hoor het wel.

bij ons gaan ze nog een cycles bij houden en dan denk dat het dat is wat ze bij jou ook gedaan hebben ben vandaag weer ongesteld geworden dus moet volgende week donderdag weer naar het ziekenhuis.

Hallo Anouska,

Voor dit soort vragen kan je het beste je vraag stellen bij het forumonderdeel "als zwanger worden langer duurt". Daar kan je ook heel veel info vinden over inseminaties (kijk maar bij de topics over IUI).

succes.

Martine

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik ga binnenkort voor een afspraak met de gyn om uitleg te krijgen over IUI.

Bij ons is niets gevonden, maar het zwanger worden lukt niet, dus gaan ze IUI proberen.

hallo,

ik heb redelijk veel ervaringen met inseminaties, sinds 1999 zijn wij er achter dat mijn man verminderd vruchtbaar is en zijn in 2000 begonnen met inseminatie met hormonen(clomid) omdat ik geen eisprong had (dus bij ons ging het dubbelop)  6  pogingen, niet gelukt.
Daarna begonnen met hormooninjecties ook 6x, 1 zwangerschap welke in 2001 eindigde in een miskraan, daarna een rustpauze ingelast om vervolgens in 2003 weer te starten met inseminatie zonder hormonen (ik ben in de rustperiode ca. 20kg. afgevallen) omdat ik nu wel een eisprong heb. Na 4 pogingen zwanger en in 2004 bevallen van een gezonde zoon.
In 2007 hebben we de draad weer opgepakt en zijn weer begonnen met inseminatie, maar helaas na 6x geen zwangerschap. Nog een baarmoederonderzoek gehad en daaruit bleek dat alles goed is en in mei 2008 zijn we gestart met IUI en in ben inmiddels zwanger.

Ik hoop dat je hier enig moed uit kunt putten, als de wens groot is vooral niet opgeven en erin blijven geloven, hebben wij ook altijd gedaan. Ik weet dat het soms heel zwaar kan zijn als er in je directe omgeving mensen zwanger raken zodra ze met de anti conceptie stoppen.

groetjes van een gelukkige moeder.

Terug
Bovenaan