wie heeft er ervaring met iui?

hoi allemaal,

ik hoor hier helemaal niet thuis, maar schrijf dit uit naam van  een vriendin. Zij is samen met haar vriend inmiddels aan haar eerste iui behandeling begonnen. Nu zou zij volgende week zaterdag pas ongi moeten worden, maar is afgelopen zaterdag al een beetje gaan vloeien. Nu vroeg ze zich dus af dat je vervroegd ongi zou kunnen worden door alle hormonen die ze moet nemen. Normaal gesproken kan ze de klok er op gelijk zetten dus is het heel raar natuurlijk.

Heeft 1 van jullie hier misschien ervaring mee? Ze zou het heel graag willen weten, maar dat begrijpen jullie vast ook wel.

Groetjes van Renske

Hoi Madelieff,

Ik heb inmiddels wel ervaring met IUI. Met en zonder hormoonstimulatie. De eerste 3 keer was met Clomifeen (hormonen in tabletvorm) Toen bleef ik heel netjes een cyclus van 28 dagen houden, helaas geen zwangerschap. Daarna 4 keer met Puregon (zelf hormonen injecteren). Hierdoor had ik vooral de eerste keren een heel korte cyclus, inderdaad ook een week te vroeg ongi. Daarna moest ik de Pregnyl injectie herhalen, een week na de inseminatie.
Nu ben ik bezig met IUI in eigen cyclus. Hoef ik alleen maar Pregnyl te spuiten voor de eisprong. Ik moet nog wel de Pregnyl herhalen.Ik blijf nu weer netjes op 28 dagen, dus precies als voor de IUI's.

Veel sterkte gewenst voor je vriendin!

Liefs,
Di

Di, een vraagje voor jou: waarom spoot je een week na de inseminatie Pregnyl?
Ik dacht dat Pregnyl alleen was om een eisprong op te wekken. Ik ben benieuwd, groetjes

Hey Noortje,

De eerste keren hoefde ik ook maar 1 keer pregnyl te spuiten, inderdaad voor de eisprong. Maar in combinatie met de Puregon verkorte mijn cyclus naar zo'n 21 dagen (normaal 28 dagen). En volgens onze gyn. kun je de cyclus verlengen door 1 week na de inseminatie de Pregnyl te herhalen de cyclus verlengen. En dat is bij ons dus ook inderdaad gebeurt. Ook heb ik een paar keer gehad, dat er bij de uitgangsecho (CD5) nog een restant zat van de vorige cyclus, dat was een cyste geworden.Dit was ook op te lossen door 2x Pregnyl te spuiten.

Ik mag morgen weer voor een echo en dan, als alles goed gaat mogen we zaterdag weer voor de inseminatie. Helaas voor ons is dit dan wel de laatste keer.   (de 9e keer) Dan eerst lekker op vakantie (de NOD valt natuurlijk midden in de vakantie . En mocht het weer niet lukken dan worden we in september door verwezen voor IVF. Dan moeten we ook naar een ander ziekenhuis.
Veel liefs,
Di

Terug
Bovenaan