wie heeft er ervaring met koemelkallergie

Thomas 5 en een halve maand. Is steeds zo benauwd, hij had al rode vlekken was daarvoor naar de dokter geweest en kreeg daar zalf (2) voor. Dat hielp wel. Maar sinds vande week is het erger geworden. Maar goed afgelopen woensdag is mijn man naar de dokter gegaan omdat Thomas zo  benauwd is en heel veel moet hoesten. Hij kreeg Ventolin (pufjes) voorgeschreven en moest vrijdag (vandaag) terug komen. De dokter heeft net naar hem geluisterd en de rode vlekjes bekeken, ze vertrouwd het niet helemaal maar ze denkt dat het een koemelkallergie kan zijn. Thomas moet nu a.s. woensdag naar de kinderarts en dan horen we wel verder. Maar stel dat hij dat heeft nou dat is flink lastig want bijna overal zit koemelk in (eiwitten). Nu ga ik beginnen met hypo allergeen dat heeft de dokter voorgeschreven en nu kijken hoe hij er op reageert.
Liefs Esther

Hoi Esther,

wat vervelend he.
Die benauwdheid is dat ook van de allergie of niet?
Want anders zou je daar eigenlijk ook de oorzaak van moeten opsporen. Tja, ik weet het, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Rowin krijgt vanaf het begin hypo-allergene(nutrilon) melk uit preventie omdat ik een lichte koemelk allergie heb.
Sinds een paar weken heeft hij ook last van eczeem op zijn beentjes. Ook hij krijgt alleen nog maar melk dus waarschijnlijk toch een koemelk allergie. Hypo allergene voeding van nutrilon is wel geschikt voor kindjes die GEEN koemelkallergie hebben maar er wel een kunnen ontwikkelen (met name risicogroepen waarvan een van de ouders een allergie heeft). Als er eenmaal een koemelkallergie is vastgesteld dan is de hypoallergene voeding helaas niet meer geschikt want daar zit nl. wel koemelkeiwit in, alleen is die nog beter verwerkt waardoor de kans op het ontwikkelen van zo'n allergie kleiner wordt. Dit staat ook achter op het pak.  De voeding die  gebruikt  kan worden bij een koemelkallergie is bijv. op soja basis, de pepti of geitenmelk.
Het verschil tussen  en welke wordt aangeraden van  die 3 weet ik niet precies.
Ikzelf moet dinsdag weer naar CB dus dan horen wij ook meer.

Succes!!

Groetjes Iris (mv Rowin 21-08-06)

Hoihoi,

Mijn Lars heeft last van koemelkallergie en die gebruikt dus Pepti van nutrilon en die kun je gewoon kopen bij de drogist of apotheek deze kosten wel 19,50 per pak maar deze is wel speciaal voor koemelkallergie. Nu heb ik de eerste maanden ook 4 verschillende voedingen gekregen tot iemand van het cb met pepti kwam. Pepti wordt wel vergoed door je zorgverzekering daar krijg je een machtiging voor als deze voor geschreven is door een huis arts of arts van het cb. Nadeel is wel dat je deze voeding eerst 4 weken moet proberen en zelf betalen en daarna een provicatie test doen dus 1 week op normale voeding en als dan de klachten terugkomen dan krijg je een brief voor je zorgverzekering. Lars voelt zich een stuk beter en is eindelijk een vrolijk kindje die eindelijk kan slapen. Ik hoop dat alles goed komt voor je.

Groetjes,

Bianca

Hoi Esther,

Tycho zijn romp stond helemaal onder de eczeem en was heel erg nat. Deze week zijn we bij de kinderarts geweest en deze schreef  Tycho Nutrigamin voeding. Ook heeft hij hele sterke zalf gekregen die ik om de dag maar mag smeren (rotzooi dus)

Vanochtend keek ik naar zijn huid op zijn buik en hij heeft nergens meer last van!!! Dus of het nu van de voeding of de zalf is, weten we niet. Halverwege volgende maand gaan we hem weer normale voeding geven (ik ben nu ook gestopt met de zalf en gebruik nu alleen de vaseline latinne) En dan is het afwachten wat er gaat gebeuren.

Of hij heeft een koemelkallergie of hardnekkig eczeem
Sterkte
Groetjes Prutkse

Terug
Bovenaan