Wie heeft er ervaring met nutrilon forte voor hongerige baby's??

Hoi meiden,

Mijn dochter van 11 weken krijgt 6 flessen van 150cc voeding per dag.
Het is de bedoeling dat ze 4 uur tussen de voedingen laat.
Maar de laatste tijd red ze dit niet meer.
Ze komt nu steeds vaker alweer na 2,5 - 3 uur.
Nu wil ik in overleg met cb nutrilon forte gaan gebruiken.

Wie heeft hier ervaring mee?
Hoe reageede jullie kindjes hierop?
Kregen jullie kinderen weer meer last van darm krampjes?

Groetjes,
Marjolein
 
Hoi,

Ik heb ervaring met Nutrilon forte. Maar geen goede ervaring.
Mijn dochter reageerde niet anders dan bij gewone normale voeding, en dus ze wilde nog steeds  om de 2/2,5 uur eten.  Na 2 maanden te hebben gebruikt,    ben ik Friso extra gaan gebruiken en het ging Super. Mijn meisje wilde wat minder vaak eten en had geen krampjes.

Suc6
Groetjes,
Katja en Tara ( bijna 9 maanden)


 
Mijn zoontje heb ik heel lang de fles gegeven om de 3 uur. Op een gegeven moment van Nutrilon standaard overgestapt op de forte. Helaas geen verschil. Wel een hele poos geprobeerd hoor. Sinds maart overgegaan naar kruidvatvoeding, eerst extra care en nu gewoon de standaard en dit gaat prima. Misschien toch de samenstelling iets anders?

groetjes Helen, Thijs (15-10-2005)
 
hoi
mijn dochter kreeg ook die voeding, maar ze bleef maar spugen.. heeel erg en maar huilen.
we zijn toen ze 4 maanden was meteen begonnen met friso tegen spugen en dan als verdikking rijstebloem en sindsdien gaat ze als een speer, ze spuugt bijna nooit meer (wel eens, omdat ze bronchitis erbij heeft) en ze slaapt al sinds de eerste fles door.. dus het gaat nu supergoed met haar
groetjes silvia
 
Hoi,

Ik heb ook ervaring met de Forte (al is het een jaar geleden), maar ook geen goede ervaring. Het maakte namelijk geen verschil met de normale voeding.

Mijn dochter kreeg er niet meer krampjes van.

Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer precies hoeveel kindjes van 11 weken mogen drinken (is ook afhankelijk van gewicht), maar het schema van het cb is maar een richtlijn.
 
Ons dochtertje hebben we op een gegeven moment Johannas Broodpitmeel in de melk gedaan tegen het spugen, dit vulde ook meer, dus dat scheelde.
Je zou ook wat rijstebloem bij de melk kunnen doen, maar dat ligt nu met 11 weken misschien nog wat te zwaar?

Vanuit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat het een periode was. Mijn dochtertje was klein bij de geboorte en had heel wat in te halen.
Daar kwam bij dat ze erg druk en bewegelijk was, ze verbruikte veel energie.
Ja, en dan moet er ook meer in. Ze zat dan met het aantal cc ook ruim boven het schema van het cb.
Tegen het advies van het cb in ben ik de normale voeding blijven gebruiken en kreeg mijn dochtertje gewoon ' extra'   melk per keer (mijn huisarts was het hier mee eens). Op een gegeven moment zat ze vanzelf weer op het ' normale'   schema.

Ik zou gewoon doen waar je je goed bij voelt. Let vooral op hoe je dochtertje reageert (heeft ze honger, spuugt ze veel melk eruit na de fles, is ze actief/ druk), dan weet jij wel welke beslissing je moet nemen.
Je voorkomt dan vaak een hoop gedoe met het wisselen van voeding.

Veel succes!

Groet,
Susan


 
Hoi,

Ik had wél goede ervaringen met nutrilon forte. Minder huilen na de fles en het langer uithouden tussen de voedingen. Alleen kreeg Aron toen hij ruim 3 maanden was last van obstipatie en moesten we hem laten poepen door een thermometer te gebruiken! Mag eigenlijk niet maar ja...je moet toch wat! Enfin, op advies van het CB alvast begonnen met fruithap en weer overgestapt naar Standaardvoeding. Alleen de laatste fles nog Forte voor het doorslapen....

Succes ermee, kijk maar gewoon hoe je baby reageert en anders kun je ook johannesbroodpitmeel toevoegen of rijstebloem vanaf 4 maanden!

Saskia
 
Terug
Bovenaan