Wie heeft er ervaring met onderzoeken naar miskraam?

Nou ja de titel zegt het eigenlijk al.... Ik jheb nu 3 miskramen gehad en nu gaan ze in het ziekenhuis onderzoeken of hiervoor een oorzaak te vinden is. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit gehad hebben en wat ik me erbij voor moet stellen.....

25 juni heb ik een afspraak, dus moet nog ff geduld hebben.

lfs Mickey

Lieve Mick,
Helaas kan ik je geen antwoord op deze vraag geven omdat er bij mij   - tot nu toe - geen enkel onderzoek is gedaan (na 4 mislukte pogingen) en ik dus geen idee heb waar het aan ligt en in ons ziekenhuis (LUMC) wordt daar nogal vaag over gedaan.....
Ik zie dat je op 25 juni een afspraak hebt om hierin duidelijkheid te krijgen, ik hoop van harte voor je dat daar iets concreets uit komt.
Morgen heb ik een telefonische afspraak met een arts uit het LUMC maar niet onze eigen arts omdat die er - ineens - niet meer werkt..
Altijd leuk om er plots mee te worden geconfronteerd dat je eigen arts niet meer werkzaam is in de kliniek...
Ik ben dus ook erg benieuwd naar de ontwikkelingen inzake jouw onderzoek  , misschien kan het mij - en meerdere meiden op dit forum - ook  verder helpen.
Heel misschien hoor ik daar morgen al meer over maar gezien deze recente ontwikkelingen heb ik daar even niet zoveel vertrouwen in. Vooralsnog heb ik mijn zinnen gezet op een behandeling in een Belgische kliniek waar schijnbaar meer en beter onderzoek wordt verricht.

Succes met de spannende dagen tot vrijdag/maandag

Liefs, Jo

Lieve Mickey,

Ik weet natuurlijk niet wat ze daar bij jou in het ziekenhuis precies onder verstaan, maar toen ik een paar jaar terug 2 keer achter elkaar een miskraam kreeg hebben ze een chromosomenonderzoek gedaan bij mij en bij mijn man, om evt. erfelijke afwijkingen en foutjes in het DNA op te kunnen sporen. Dat gebeurt gewoon met bloed dat opgestuurd wordt naar een speciaal lab, meestal niet in je eigen ziekenhuis. Op de uitslag moesten wij toen een maand of 4 wachten. Meestal komt daar niks uit, zo ook bij ons, maar om dingen uit te kunnen sluiten is het altijd wel fijn dat je het zeker weet. Ook hebben ze in mijn bloed gezocht naar een evt. stollingsafwijking, want ook dat kan een oorzaak zijn voor herhaalde miskramen. Maar ook dat was allemaal in orde. Gewoon vette pech dus! Ik hoop voor je dat alles goed zit bij jullie en dat het de volgende keer gewoon lekker goed mag gaan!

Veel liefs en succes, Anke

Hoi Mickey

Ik weet dat je een bloedonderzoek krijgt en dat je heel lang moet wachten op de uitslagen. Eind van de week hoor je er meer over.
Bij ons in het ziekenhuis willen ze geen onderzoek doen bij mij, Ik heb nu 2 maal gehoord "ach het is botte pech, het komt wel goed, je moet rekening houden dat op jouw leeftijd 30 % fout gaat"
Ben je ook lekker mee.

Liefs

Lydia

Hi Lydia,

Ik ben bang dat we idd alleen zo'n onderzoek krijgen... Bij IVF krijg je natuurlijk wel medicijnen die de innesteling bevorderen e.d., maar bij mij weten ze natuurlijk niet wat de oorzaak is en mijn gyn is al erg terughoudend met ingrijpen, dus ik probeer me er maar niet teveel van voor te stellen.

Van binnen hoop ik natuurlijk dat ze een aanwijsbare reden vinden, me een pilletje geven en probleem opgelost Maar ik loop ook al wel lang genoeg mee in de mmm, om te weten dat het zo eenvoudig bijna nooit ligt....

Gatver, dat is ook lekker om te horen, dat het ws aan je leeftijd ligt.... Is die kans zoveel vermeerderd dan? Zo oud ben je toch nog niet??
Het blijft tobben he,zo....

liefs Mickey

hee mick,

je weet wel dat ik je geen antwoord kan geven, maar wil je ff laten weten dat ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt en weer verder kunt...

liefs,
Peet

Hoi Mickey

Ik ben al een oudje hoor. Ben al 41 en denk de oudste hier op het forum.
Neemt niet weg dat ook mijn gyn niet echt van het uitzoekerige is, hij vind het nog niet nodig en aandringen van onze kant werkt niet.
Ik laat het allemaal over me heenkomen en ga over een paar weken op vakantie en hoop dat mijn lichaam er weer iets van gaat snappen.
Succes vrijdag

Liefs

Lydia

Terug
Bovenaan