wie heeft er ervaring met ovulatietesten?

A

Anoniem

Guest
Hoi wie heeft er ervaring met ovulatietesten?
Wil graag weten of het nut heeft of niet.
Ben nu bijna acht maanden bezig en wil eigenlijk dit wel eens proberen.
Schaad het niet dan baat het niet dacht ik eigenlijk.
Gr Liselotte

Hoi daar,

Ben zelf vorige maand begonnen met ovulatietesten en ik moet zeggen het was best apart om te zien. De eerste dag dat ik begon gaf hij dus maar 1 streepje en dag 2 waren het er ineens 2 eh ik dacht dus goh ik ben dus wel vruchtbaar nu. Dus ik mijn schatje lief aan gekeken als je begrijpt wat ik bedoel, maar ja het moet toch letterlijk en figuurlijk allemaal het juiste moment zijn, want ik zit nu in mijn 10e ronde en voel de vervelende  duivels weer aankomen grrr. hopelijk heb jij meer geluk in ieder geval veel succes en ik vind de testen op zich wel prettig, maar zou natuurlijk liever een andere test zien met 2 streepjes.....

Gr. Marjolein

hoi bedankt voor je berichtje terug,
ik heb ze in ieder geval besteld en ik kijk maar.
was in ieder geval niet duur.
heb een pakket genomen van 10 ovulatiesticks en 5 zwangerschaps testen.
Was bij elkaar 15 euro.
dat ben je voor twee zwangerschapstesten normaal al kwijt.
dus dat is niet veel he.
gr liselotte
oja   die zwangerschapstesten kunnen beter twee streepjes aangeven ja.

Hey Liselotte,

Ik heb vorige maand ook testen gebruikt alleen bij mij werkte het niet. Je moet namelijk door testen tot de eerste streep donkerder is dan de test-streep, alleen kreeg ik de hele maand maar 1 streep. Bij mij hebben ze toen in het ziekenhuis bloed geprikt waaruit bleek dat ik rond de 17e dag mijn ei had.

Als het werkt lijkt het me wel fijn want je vergroot de kans natuurlijk wel iets.

X Daantje

Hoi daantje, loop jij al bij een gynacoloog dan?
En sinds wanneer?
Hoe lang was jij bezig toen je doorgestuurd werd?
Gr liselotte

Hey,

Ik loop al vanaf mijn 17e bij de gyn, er werd toen bij mij bij toeval ontdekt dat ik een afwijkend uitstrijkje had. Ik ben in de tussentijd al 3x geopereerd aan mijn baarmoeder en sta daarom onder controle bij de gyn. De laatste keer was in oktober vorig jaar want toen was de uitslag heel slecht. Volgens mijn gyn hebben de operaties geen invloed op mijn vruchtbaarheid, wat ook eerst zo was want ik heb al 2 gezonde dochtertjes. Alleen denk ik dat er nu iets fout zit want 3x achter elkaar een miskraam dat vind ik geen domme pech meer.

Ik ga zo even bellen, ik hou je wel op de hoogte.

xx Daantje

Hoi daantje,
ben benieuwd wat je gynacoloog zal zeggen dan.
hij zal het wel uitzoeken denk ik.
hou oud zijn jou kindjes nu dan.
nog niet zo oud dacht ik he.
zijn jou   vorige bevallingen ook wel goed gegaan en zo.
bij mij was het een keizersnede.
en heb naderhand nog heel wat afgezien.
ben bang dat ze toen bij mij iets geraakt hebben met het currateren.
ben toen ook een jaar niet ongi geweest en toen heb ik een kijkoperatie gehad en toen werd ik dezelfde week nog ongi.
daarom ben ik bang dat ze iets gedaan hebben wat ik niet weet.
heb het daar ook met mijn huisarts over gehad maar die zegt dat ik me niet zo druk moet maken.
maar hij heeft makkelijk praten.
hij is niet al vanaf augustus bezig met zwanger worden.
een man snapt niet hoe frustrerend dat is.
en vooral als je van je eerste kindje na een maand al zwanger was.
ik dacht eigenlijk dat ik supervruchtbaar was.
maar het zal misschien wel een gelukstreffer geweest zijn.
gr liselotte

Hey Liselotte,

Ik mag woensdag al naar het ziekenhuis en dan gaat ze kijken of er een ontsteking of iets dergelijks zit en wat bloedonderzoeken enzo.

Onze meiden zijn 3 en 1 1/2 dus inderdaad nog niet zo oud. Ik ken je gevoel want wij zijn nu ook alweer zo lang bezig en iedere keer die tegenslagen. Bij de meiden was ik ook maar 1x ongesteld en daarna direct zwanger.

Ik ga "gewoon" weer door voor de volgende ronde, want zo gewoon is het nu niet meer. Iedere keer die spanning maar we willen het graag nog proberen en als er niets raars uit de onderzoeken komt dan gaan we gewoon weer door.

Hoe oud is jouw dochtertje?

xx Daan

Terug
Bovenaan