Hai,
Ik heb veel ervaring met ovulatietesten. Zit inmiddels in ronde 19 en heb ze een half jaar gebruikt om ook er achter te komen wanneer mijn eisprong is. Hierdoor ben ik er achter gekomen dat ik een wat latere eisprong heb, rond dag 20, en dat mijn periode tussen ei en ongi wat korter is, zo'n 11 dagen.
Het beste is als je helemaal niet weet wanneer je eisprong is te beginnen met ovulatietesten net nadat je niet meer ongi bent. Je test elke dag rond dezelfde tijd en probeert inderdaad voor die tijd zo'n 4 uur niet meer te plassen. Lukt mij ook niet altijd maar als die positief is dan is ook wel positief als je niet 4 hebt kunnen ophouden.
De eerste keer heb je veel ovulatietesten nodig omdat het even kan duren voordat de test positief is. Bij mij is het altijd zo dat ik eerst een licht positieve tweede streep krijg en de volgende dag is de tweede streep zo duidelijk zichtbaar als de teststreep. Dan komt je eisprong binnnen 24 tot 48 uur. Bij mij komt mijn eisprong de dag na de echt postieve test.
Ik heb de ovulatietesten van sensitest, zijn niet duur dus kun je er veel van gebruiken en ze werken bij mij prima.
Ik ken mijn lichaam inmiddels al zo goed dat ik geen ovulatietesten meer nodig heb maar gewoon aan mijn lichaam kan merken dat ik vruchtbaar ben terwijl ik mijn eisprong niet voel. Ik merk het aan mijn cervixslijm. Als ik vruchtbaar ben dan heb ik veel meer slijm dan anders en het is dan ook rekbaar.
Ik heb het wel eens uitgprobeerd dat op het moment dat ik veel slijm had (dat merk je als je naar de wc bent geweest en je veegt af met wc papier dat er veel slijm aan zit) heb ik 's avonds een ovulatietest gedaan en die was altijd vet positief.
Daarom gebruik ik nu geen testen meer maar klussen wij om de dag als ik vruchtbaar slijm begin te krijgen. Helaas nog zonder resultaat omdat ik maar 1 eileider heb en baarmoederslijmvlies heb waardoor een eitje niet goed kan innestelen. Hier heb ik nu medicijnen voor en nu maar hopen dat het snel resultaat heeft.
Sorry voor mijn lange verhaal maar hopelijk hebben jullie hier wat aan en zijn jullie snel zwanger.
Veel liefs
Nataly