Wie heeft er ervaring met promethazine drank?

Hoi Allemaal,
Gisteren weer bij de huisarts geweest ivm de hoestbuien 's nachts.
(daardoor overgeven en slecht slapen,al 2 weken)
Nu hebben we een drankje gekregen wat de hoest prikkel zou wegnemen en
ook slaapverwekkend is.
Gisteravond gelijk geprobeerd naruurlijk,helaas iets te veel van verwacht denk ik.
Het heeft niet geholpen!
Wie heeft hier ervaring mee of kan mijn iets anders aanraden behalve de tips van mijn bericht van 10 sept.

 
Heb je die Promethazine-drank van je huisarts voorgeschreven gekregen?
Ik dacht dat die alleen voor volwassenen bestemd is?! Of is er ook een kindervariant?
Als onze dochter het nodig heeft, en dat is gelukkig niet zovaak, gebruiken wij thijmsiroop, dat werkt bij haar heel snel.
Zelf gebruiken wij Dampo goodnight, maar ik weet niet of dat ook geschikt is voor kinderen.
 
Zelf hebben wij goede ervaringen met de hoestdrank Castanea honingcomplex van Pfluger. Hele nachten halen ze er op door.
Die hoestdrank die jij hebt gekregen, hadden wij een paar jaar geleden ook gekregen van de huisarts. Toen ik een paar dagen met mijn dochter naar de kinderarts ging, mocht ik die van haar absoluut niet gebruiken. Er wordt heel verschillend over gedacht door de medici; juist omdat je er suffer door kan worden.
(kinder) eucalyptus badje van Natusan, Luuf dampo en hoestdrank en een goede nachtrust lukt bij ons absoluut.
Succes !
 
Voor mijn oudste hebben we dit toen ook gehad, maar ja, ook bij haar hielp het niet, hoewel ze wel als een blok sliep, door de hoestbuien heen. Uiteindelijk bleek dat ze pseudokroep heeft en moest puffen met ventolin. Stomen werkt ook heel goed. Lekker een kwartier naast de hete douche gaan zitten, of een ietwat warmere douche laten nemen, en dan alle ventilatie uitzetten. Gaan de longen lekker open staan, en de neuzen lopen leeg.

liefs lin
 
Terug
Bovenaan