wie heeft er ervaring met roosvicee laxo?

Hoihoi,

Meike eet genoeg groente/fruit en drinkt genoeg maar toch zitten er van die weken tussen dat ze naar obstopatie neigt.

Vandaag gekocht vanmiddag heel verdund wat gegeven.... dus ben benieuwd.

Ze heeft wel last van haar buik want soms moet de luier af en mag ie ook niet om.
De obstipatie heeft waarschijnlijk met zindelijk worden te maken. iedere plas moet onmiddelijk verschoond worden...
Ze kan maar moeilijk tot niet poepen op de pot of wc en dit leidt tot het per ongeluk poepen onder de douche.
Dáár raakt ze enorm van in paniek.

Dus ja wil het wel wat makkelijker maken voor haar. Ze kan het niet bewust laten komen dus houd ze het tegen....

Wie o wie ervaring met laxo (om ontlasting dunner te maken hoor) en veel op de pot zetten doen we al. Mijn rug speelt al op van al die bukkende handelingen...

Liefs Renske

Hey
Evi gebruikt dit wel eens want ze is een obstipatie-klantje.
Arts heeft ook laxo-siroop in het verleden voorgeschreven, dat kun je ook zelf halen in de apotheek of drogist en werkt primar. Zo af en toe gebruiken kan geen kwaad.
Ik heb bij arts voor de zekerheid nagevraagd of er dan geen luie darmpjes of iets dergelijks ontstaan, hij zei van niet.
Op het moment dat ze 3 dagen niet kan, rood/paars aanloopt en zichtbaar pijn heeft en verkrampt gaat tegenhouden en de meest gekke houdingen aanneemt, helpt het uiteindelijk wel om even het juiste zetje te geven. En gaat het weer tijden goed zonder!
Succes ermee!

Ok bedankt!

Dan kan ik het gerust geven.
Hoeveel geef jij?? IK ben nog wel een beetje voorzichtig merk ik. Ik geef dus weinig maar of dat effect heeft...

Tja die houdingen. Soms moet ik wel lachen wat ze allemaal verzint maar dat is tegelijkertijd ook wel zielig. Dat kreunen, volwassen vent is er niks bij haha.
Als er visite is die weten soms niet hoe ze moeten reageren en wij vragen natuurlijk of het lukt aan Meike haha

liefs
Renske

Hey Renske
Die laxo kun je met een gerust hart geven hoor!
Hoeveel? Net zoveel als de gewone roosvicee, het kan echt geen kwaad.
Overigens heb ik een keer per abuis de variant ferro (voor ijzer kennelijk) gekocht. Ben me een ongeluk geschrokken. Ze had na een paar dagen ontzettende zwarte, krijtachtige ontlasting, niet normaal! Dat hield een paar dagen. Heb op een gegeven moment HAP gebeld en toen zij vroeg, heb je toevallig ander drinken gegeven.. even denken, ja, ferro.. toen zij ze: Ja dat is gevolg daarvan, ijzerdrankje ontrekt vocht etc.etc.! Maak je niet druk! Trekt weer bij!
Nou dat spul komt er nooit meer in haha. Dus vergis je niet een keer in de supermarkt
Succes met je kleine wijffie
liefs!

Nog even voor de volledigheid ;)

gebruiken?
Roosvicee Vruchtvitaal Laxo en Stop zijn siropen die een bepaalde
werking in de darmen stimuleren. Deze werking wordt geheel veroorzaakt
door de vruchten die in de siropen verwerkt zitten. Naast de
stoppende/laxerende werking van deze siropen, is het ook gewoon lekker
om zo tussendoor, aangelengd met water, een glaasje te drinken.

Bij zeer langdurig gebruik kunnen de darmen wennen aan de dagelijkse
dosis en in feite ‘lui’ worden. Langzamerhand moeten ‘normale’
voedingsmiddelen de darmen weer voldoende hun werk kunnen laten doen.

Indien de obstipatie of de diarree aanblijft of regelmatig terugkeert, is het raadzaam een arts te raadplegen.

Terug
Bovenaan