wie heeft er ervaring met soft markers?

hoi dames,

gisteren de 20 weken echo gehad. ze hebben bij ons kindje een plekje in het hoofd ontdekt wat kan wijzen op iets dat niet goed is bij het kindje. na verdere onderzoek bleek gelukkig wel alles goed te zijn, maar ze houden het wel in de gaten.
gisteren gelijk op internet gezocht en daaruit bleek ook dat het meestal niks is.
wel heel erg geschrokken gisteren, maar nu is het iets gezakt.
wie heeft hier ervaring mee positief of negatief?
over 8 weken krijgen we een nieuwe echo om te kijken of het weg is of gekrompen is.
 
ik heb er geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat jullie erg geschrokken zijn. Probeer je niet al te druk te maken want dat is natuurlijk niet goed voor de baby! Wel heel veel succes gewenst!
 
Jeetje meid,

Das schrikken zeg! Ik heb hier ook geen ervaring mee maar wil jullie heel veel succes wensen!
Alle vertrouwen dat is straks weg is!

xxxxxxxxxxxx me
 
Hoi hoi,

Ik heb ook ervaring met softmarkers. Tijdens de zwangerschap van mijn oudste zoon vonden ze 2 softmarkers, plekje in het hart en vergrootte niertjes. Softmarkers kunnen duiden op een afwijking, hoe meer softmarkers er zijn, hoe groter de kans op een afwijking kan zijn. Bij 1 softmarker volgt er meestal geen verder onderzoek, bij 2 softmarkers heb je daar wel recht op. In ons geval hebben we een vruchtwaterpunctie laten doen, waaruit bleek dat alles goed was. Daarnaast heb ik met 32 weken een extra echo gehad waarbij het hartje en de niertjes extra gecontroleerd zijn. Alles bleek goed te zijn en mijn zoontje wordt in januari alweer 4. Ik weet dat dit allemaal heel veel stress met zich meebrengt, maar in de meeste gevallen is er niets aan de hand. Veel sterkte voor de komende periode!

 
Terug
Bovenaan