Wie heeft er ervaring met strippen?

En dan bedoel ik niet op muziek je kleren uittrekken, haha...

Als ik dinsdag nog niet bevallen ben, gaat de VK me strippen (mede op mijn verzoek). Heeft iemand hier ervaring mee? Was het erg pijnlijk? En hoe snel daarna kwam de bevalling op gang? Of heeft het helemaal niks uitgehaald bij jullie?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes, Jose
40 + 4

hoi jose
strippen is niet pijnlijk hoor alleen   beetje ongemakkelijk je vk haalt jeslijmprop eruit en ik vond dat dat voelde als gerommel en een beetje irritant omdat ze er toch aan trekt en draait maar zeer neeeeeeeeeee maak je niet druk!
bij mij heeft ze het gedaan toen toen ik precies 40 weken was en de bevalling begon precies 24 uur later met gebroken vliezen....
ik vond het fijn dat ik was gestript ik kon niet meer......
groetjes sandra

hoi

Ook ik ben bij mijn vorige bevalling gestript helaas heeft het bij mij niet geholpen ondanks ik al 41w en 3 dagen was Het was niet pijnlijk Twee dagen later wilde de v.k me weer strippen en toen bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben zonder een wee Ze heeft toen me vliezen gebroken en twee uur later was mijn dochter er

groetjes corina

Hoihoi,

Bij mij hetzelfde verhaal als bij Corina. Ik ben gestript met 40 weken en 5 dagen. Het heeft niets geholpen. Ik vond het geen pretje. Maar zoals eerder beschreven, dat was om het gefriemel in je lijf. Het deed mij ook echt geen zeer. Dus daar zou ik het niet voor laten. Ik zou het zo weer laten doen als het weer zo lang duurde. Want wie weet helpt het dan toch!

GroetjesDoki

ik ben bij me tweede ki ndje gestript maar toen had ik al 4 cm ontsluiting en dat deed geen pijn
meteen na het strippen ben ik naar de verlos afdeling gelopen en had ik wat harde buiken heb ik daar uurtje gelegen toen braken me vliezen kreeg ik weeen en binnen een half uur is me kleine meisje geboren dus dat ging erg snel

Hi
Ik ben gestript met 40w 6d. Ik kon me goed ontspannen en vond het niet pijnlijk, maar wel een b-tje vervelend. Direct erna kreeg ik harde buiken, snel achter elkaar. Dit was 11 uur s'morgens. In de loop van de middag werd het helaas weer rustig, maar toen savonds man en kind lagen te slapen kwam het weer terug. Eerst harde buiken, later ween. De volgende ochtend om 8.39 is ons zoontje geboren, en ik weet wel zeker dat het strippen hiet een handje in heeft geholpen!

Groetjes Soela

Hoi

ook ik heb ervaring met strippen. Ik ben gestript met 41 weken en 4 dagen. Ik kan me niet herinneren of dit pijn deed (is 1,5 jaar geleden) dus dat zal dan wel meegevallen hebben. Ook heeft het niet geholpen. Wel de hele dag zeurderig gevoel in mijn buik gehad en veel gelopen om het op gang te helpen, maar alsnog de volgende dag aan het infuus om de bevalling op te wekken.

groetjes diedoes

Bedankt voor jullie reacties; hier even een update.
Ik kon nog niet gestript worden omdat de baarmoedermond nog niet open stond. En dat terwijl de boel al wel (minstens) anderhalve week rijp is... Dus onverrichterzake weer naar huis helaas. Nu gaan ze vrijdag een echo en een CTG doen en misschien nog een nieuwe poging wagen om te strippen.

Zucht, ik ben het zo zat! Maarja, afwachten maar weer. Het ergst vind ik eigenlijk nog alle telefoontjes de hele dag door. "En? Is er al wat?" Net alsof ik het zelf niet wil ofzo.... Moppermopper....

Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes, Jose (inmiddels 40 + 6)

Terug
Bovenaan