wie heeft er ervaringen met inleiden dmv een ballonkatheter?

<p> wie heeft er ervaringen met inleiden dmv een ballonkatheter?</p><p>Ik ben nu 40 weken + 3 dagen, vandaag gekeken of ik gestript kon worden, maar helaas niet. De gynaecoloog zei dat later deze week strippen ws ook niet ging werken, want er was nog geen ontsluiting. Ik kan nu kiezen om maandag de ballon in te laten brengen, of te wachten en eventueel woensdag bij de normale controle weer te kijken naar de tussenstand en eventueel strippen.</p>

Ik ben op 16 juli ingeleid met een ballonkatheter ivm te hoge bloeddruk. Om 19.00 uur hebben ze hem geplaatst en ik kreeg vrij snel harde buiken. De volgende ochtend(17 juli dus) om 6.30 uur is de katheter eruit gevallen en om 7.30 uur hebben ze mijn vliezen gebroken en weeënopwekkers gegeven. Om 17.40 uur is mijn zoontje geboren. 
Mij is het allemaal heel erg meegevallen. Had me ingesteld op dat het wel paar dagen kon duren, maar ging dus vrij snel allemaal. 

Ik heb bijna de zelfde ervaring alleen is onze dochter om 18.30 geboren. 
Mijn viel het ook super mee, eigenlijk een hele mooie en fijne bevalling gehad ondanks dat het in het ziekenhuis was. 

Ik ben met 39 weken ook ingeleid met balloncatheter, vanwege zwangerschapsvergiftiging. Ballon zelf vond ik niet vervelend. Bij mij alleen iets teveel bloedverlies, waarschijnlijk andere geraakt. Dus na paar uur weer eruit gehaald. De ochtend erna gelukkig ontsluiting en toen vliezen gebroken. Deed niets en uiteindelijk met weeenopwekkers kwam het op gang. Ging alleen erg snel daarna, maar wel goed.
Als de gynaecoloog je nog even tijd wil geven, zou ik dat doen. Hopelijk gaat je lijf dan vanzelf de bevalling inzetten!

Ik heb 2 ballonnen gehad. Ik had nog geen enkele ontsluiting en werd met 37 weken ingeleid wegens cholestase. 
Ballon 1 werd in de ochtend ingebracht. Volgende ochtend weer terug. De ballon had voor verweking gezorgd en 1 cm ontsluiting. Toen een nieuwe ballon die ze groter opbliezen en weer naar huis. Om 19.30 viel die eruit en toen wist ik dat ik de volgende dag zou gaan bevallen. 
Toen zijn mijn vliezen gebroken en 2.5 uur later de wee opwekker en weer 2 uur later was de kleine er al. Korte maar krachtige bevalling. De aanloop van de balonnentjes vonden wij soms wel intens en zenuwslopend. Maar met jouw termijn reageert je lichaam denk ik wat sneller dan de mijne. Succes

Terug
Bovenaan