Wie heeft er ervaringen met zwanger worden na de prikpil??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb 4 mei voor het eerst en laatste keer een prikpil gehad. Deze is 26 juli uitgewerkt. Daarna wil ik niks meer gebruiken, omdat we eigenlijk zwanger willen worden van ons tweede kindje. Maar ik heb gelezen dat het wel een jaar kan duren voordat de ongesteldheid weer op gang kan komen. Maar ik heb hem dus nog maar één keer gehad.

Nu vraag ik me af of dit voor mij kan schelen en op wat voor periode ik ongeveer moet rekenen voordat mijn ongesteldheid weer op gang is. We zouden namelijk heel graag willen dat ons tweede kindje volgende zomer geboren wordt. Maar dan moet alles natuurlijk wel een beetje meewerken..............

Heeft er dus iemand ervaring mee?

Groetjes Ger.

Hoi Ger,

Ik heb de prikpil twee keer gehad. Ben gestopt omdat ik veel last van
bijwerkingen had en had op dat moment nog geen kinderwens. Het duurde
bij mij ongeveer een half jaar (nadat de prikpil was uitgewerkt, dus
negen maanden na de laatste prikpil) voordat mijn menstruatie weer
regelmatig was zoals ik het gewend was.

Hopelijk gaat het bij jou wat sneller.

Judith

Hallo,

Ik heb hem ook maar een paar keer gehad en bij mij duurde het ook ongeveer een 9 maanden na de laatste prik. Ik moet zeggen dat dit onze derde is en dat ik daarvoor de gewone pil had. Ik ben bij de eerste twee vrijwel direct zwanger geraakt, dus ik denk dat het deze keer echt langer duurde vanwege de hormonen van de prikpil.

Mijn zusje heeft maar 1 keer de prikpil gehad en bij haar duurde het net iets meer dan een jaar voordat ze zwanger raakte.

De prikpil staat er nou eenmaal om bekend dat het zwanger worden langer kan duren. In ieder geval veel succes.

Groetjes Nova
38+3       3e kindje

Terug
Bovenaan