wie heeft er goede raad?

Hallo,

ik zal me ff voorstellen. ben saskia 27 jaar
heb al een aantal miskramen gehad.
5 in totaal.
de eerst was in 2000 een molazwangerschap met 2 curretage's
was na 1ste keer niet schoon.
in 2001 de tweede missed abortion. ook curretage
2002 een gezonde zoon gekregen.
daarna problemen met weer zwanger te raken.
2004 2 keer een miskraam ook 2 missed abortions 2x curretage
2005 een gezonde dochter gekregen. ( veel bloedingen in het begin en ziekenhuis)
2006 weer een miskraam.(spontaan)
die  laatste is nu goed 3 maanden geleden.
het valt me best wel zwaar maar ik ben zo aan het dubben geslagen de laatste weken.
weet niet over we wel weer moeten proberen om voor een 3de te gaan.
aan de andere kant is de wens ook wel heel groot
zo wie heeft er een goede raad??????
saskia

Saskia,

allereerst wat vervelend al die miskramen. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Wat je je zelf moet afvragen is of je dit nog eens aan zou kunnen emotioneel. Hoe was je er bij de andere miskramen onder en denk je het nog eens aan te kunnen. Zelf heb ik die vragen ook beantwoord en mijn verlangen naar nog een kind was zo groot dat ik ook wist dat ik die eventuele pijn die weer kan komen weer kan verdragen. Ik heb minder miskramen (3) dan jij gehad, maar één van mijn zwangerschappen ging fout bij bijna 18 weken. Toch ben ik daarna weer zwanger geworden en heb ik nu nog een heel lief knulletje gekregen. Ondertussen ben ik nu voor de 7e keer zwnager en hoop ik in april te bevallen van mijn 4e kindje.

Ook ik heb me afgevraagd hoe ik nog een keer door die pijn heen zou moeten, mara ik wete ook dat het niet altijd zo hoeft te gaan. Ik kan ook gewoon gezonde kinderen op de wereld zetten.

Alleen jij kan voor jezelf beantwoorden of je dit alles het waard is, weet wel dat je meer aankan dan je denkt.

Sterkte met de verwerking en het succes met het nemen van een beslissing.

Terug
Bovenaan